• Anonym (Muxx)

Medhelp, erfarenheter?

Började på ett nytt företag inom vården nyligen. Men nu går det sjukdomar på dagis så misstänker att det kommer till mig snart. Är lite känslig.

Vi ska tydligen sjukanmäla oss till något som heter Medhelp, och sedan kontakta nån personalsamordnare som löser vikariebokningen.

Jag hörde om någon som hade ryggvärk och kontaktade Medhelp för att det inte hade funkat att jobba, men rekommenderades värktabletter men fick inte vara hemma från jobbet. Kan likväl vara nån skröna men vad kan man säga om detta företag?

Känns som det kommer ifrågasätta varför man ska vara hemma osv. Har aldrig hänt när jag ringt mig dsjuk annars på tidigare jobb. Bara säga att man är sjuk när man inte är kapabel att jobba osv.

Nån gång hade jag haft grannar som festat och hållet mig uppe så sov ingenting. Var tvungen att vara skärpt så fick hålla mig hemma den dagen. Dyrt för mig som förlorade en dsgslön.

Medhelp lär ju ifrågasätta detta kan jag tänka mig. Eller?

Är detta ett sätt att minska sjukskrivningar eller vill de få fler att jobba fastän de är sjuka?

Svar på tråden Medhelp, erfarenheter?