• Boxarberta

Gruppintervju butik - TIPS??

Har haft telefonintervju för ett jobb i butik och ska om några dagar på en gruppintervju där vi ska göra "butiksrelaterade case". För mig var jätte längesedan jag jobbade i butik och jag vill vara väl förberedd.
    Däremot kan jag inte komma på vilka "case" man kan tänkas få i en butik. Det finns oändligt många det förstår jag, men jag antar att de vill se hur man hanterar vissa situationer...
    T.ex:
    -Arg kund?
    -Merförsäljning? 
    Vad mer?

Ni som jobbar i butik- snälla har ni några tips om vad jag kan tänkas öva och tänka på? Eller någon som varit på en intervju där ni gjorde liknande.

• Svar på tråden Gruppintervju butik - TIPS??
  • Anonym (kunden)

Vad är det för typ av butik? Det kanske kan underlätta för folk att ge tips. Jag är inte butikschef men jag vet hur jag vill bli bemött som kund och kan ge råd från det perspektivet. Annars tänker jag att du kan fråga arbetsgivaren om det går att förbereda sig för intervjun på något vis.

Vad menas förresten med "gruppintervju"? Ska du intervjuas tillsammans med andra potentiella arbetstagare, eller är det flera som ska intervjua dig?

• Boxarberta
    Förlåt, lite otydligt.

Gruppintervjun innebär att det är tillsammans med flera potentiella arbetstagare. 

Det gäller klädbutik och inredningsbutik.
Svar på tråden Gruppintervju butik - TIPS??