• Anonym (Läpphåret..)

Ta bort hår på överläppen

Har hår på överläppen, upplever att det blivit mer på senaste tiden. Är tunna ljusa hår, och tidigare har jag inte brytt mig om det. Men nu är det ändå såpass mycket att jag skulle vilja göra något åt det. Men frågan är hur? Livrädd för att det istället ska börja växa ut mörka grova hår.... Och vill ju inte gå runt med stubb på läppen heller... Eller röda prickar/utslag. Så några vettiga förslag?

• Svar på tråden Ta bort hår på överläppen
  • Anonym (Tråda)

Tråda eller noppa.

• Nama

Jag vaxar var 6:e vecka ungefär. Det känns men går fort. Får inga utslag efteråt heller och då har jag ändå väldigt lätt för att få det på andra ställen. Håren är fortfsrande tunna och ljusa. Kostar typ 150kr.

Lev och låt leva
  • Anonym (veet)

Vaxar själv med Veet strips speciellt för ansiktet. Enkelt och smidigt och det känns såklart när man rycker bort stripen men man vänjer sig och det går ju fort. Gör samma även på dottern på 15 år. 1 pkt kostar runt 50-lappen tror jag och den räcker till flera gånger så det är billigt också

• Anonym (Stina)
    Anonym (veet) skrev 2017-06-07 22:08:55 följande:

Vaxar själv med Veet strips speciellt för ansiktet. Enkelt och smidigt och det känns såklart när man rycker bort stripen men man vänjer sig och det går ju fort. Gör samma även på dottern på 15 år. 1 pkt kostar runt 50-lappen tror jag och den räcker till flera gånger så det är billigt också

Gör samma! Funkar väldigt smidigt!
  • Anonym (Läpphåret..)

Det låter ju bra! Men blir det inte rött eller irriterat efteråt? Hur lång tid håller det mellan gångerna? Och hur blir håren när de börjar växa ut igen?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Läpphåret..) skrev 2017-06-08 05:30:26 följande:

Det låter ju bra! Men blir det inte rött eller irriterat efteråt? Hur lång tid håller det mellan gångerna? Och hur blir håren när de börjar växa ut igen?

För mig kan det bli lite rött men av den anledningen gör jag det alltid på kvällen så huden får vila under natten, dagen efter syns inget. Brukar vaxa var 6-7 vecka och håret är som "vanligt" när de växt ut. De blir inte grövre.
  • Nama

Kan tipsa Aloe Vera också! Jag smörjer alltid in det vaxade området med det två gånger under det första dygnet.

Lev och låt leva
  • fixaochdona

Jag får utslag av vax, kör pincett och det funkar bra. Då tar jag också bara det som "behövs" det jag själv ser och stör mig på.

• Anonym (?)
    Nama skrev 2017-06-07 21:58:47 följande:

Jag vaxar var 6:e vecka ungefär. Det känns men går fort. Får inga utslag efteråt heller och då har jag ändå väldigt lätt för att få det på andra ställen. Håren är fortfsrande tunna och ljusa. Kostar typ 150kr.

men då har man ju synligt hår som växer i sex veckor?
    Jag förstår inte.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (?) skrev 2017-06-08 23:49:57 följande:

Jag förstår inte.

Vaxar du så drars håret ur roten och då tar det ungefär så lång tid innan håret växt ut igen.
  • Nama
    Anonym (?) skrev 2017-06-08 23:49:57 följande:

Jag förstår inte.

Nja, för varje gång jag vaxar tar det längre tid för det att växa tillbaka och det blir också mindre för varje gång.
    Lev och låt leva
  • Nama
    Anonym (Hej) skrev 2017-06-09 09:49:32 följande:

Jag använder epilator.

Alltså jag har en sån och jag kan inte för mitt LIV förstå hur andra står ut med smärtan?! Det gör ju SKITONT och tar evigheter! Är jag bara känslig eller är ni som använder den masochister? ????
    Lev och låt leva
  • Anonym (Hej)
    Nama skrev 2017-06-09 09:54:53 följande:
    Alltså jag har en sån och jag kan inte för mitt LIV förstå hur andra står ut med smärtan?! Det gör ju SKITONT och tar evigheter! Är jag bara känslig eller är ni som använder den masochister? ????
    Lev och låt leva
    Haha, jag epilerar först på ett litet "område", efter några sekunder blir det bedövat och det gör inte så ont längre. Och då kör man lite längre in osv tills allt blir bedövat.

Gör mest ont i mitten, men man blir van.
  • Nama

Vart epilerar du människa? Snippan?! Har vaxat där engång, ALDRIG igen!!! Haha

Lev och låt leva
  • Anonym (Läpphåret..)

Måste bara berätta att jag köpte såna och använde igår, funkade jättebra! Blev inte ett dugg röd eller irriterad. Återstår att se hur det blir när det börjar växa ut bara. Så tack för tipset!
  • Anonym (veet)
    Anonym (Läpphåret..) skrev 2017-06-10 16:41:58 följande:
    Måste bara berätta att jag köpte såna och använde igår, funkade jättebra! Blev inte ett dugg röd eller irriterad. Återstår att se hur det blir när det börjar växa ut bara. Så tack för tipset!
    Vad bra! Det blir i alla fall inte grövre och mer så du kan vara lugn. Tvärtom blir det med tiden till och med mindre 
Svar på tråden Ta bort hår på överläppen