• Binabus

Hjälp, kan jag vara gravid ?!

Hejsan!

Jag hade ägglossning 29/5, då fick jag positivt på mitt test.

Men sen 2-3 dagar efter ägglossning fick jag som "mensvärk" molande konstig värk som jag ALDRIG haft förut. Varken innan eller efter ägglossning.

Den kommer och går i vågor, så in emellan är jag illamående. Har även spytt 2 kvällar på raken.

Tog gravtest igår och de visade negativt. Min mens skall komma 13/6 (vilket jag så klart hoppas på att den inte gör).

PS. Slutade med mini piller i feb-17 och haft riktig mens och så sen dess. Innan när jag hade mini piller hade jag inte mens över huvudtaget. Och kan heller inte minnas att jag hade "värk" varken före eller efter ägglossning innan jag börja på mini piller.

Någon annan som har haft lika dant för att sen plussat ?

• Svar på tråden Hjälp, kan jag vara gravid ?!
  • Binabus

Så här ser min "mens kalender" ut.

Blus att de kommer som stickningar när jag ligger på mage.
  • Binabus

Tog ett gravtest nu (CB digitala) men visade negativt. Kanske testa för tidigt ?

• Anonym (...)

Tror det är för tidigt. Är själv inne på fjärde försöket, de två första månaderna hade jag så mycket symptom så jag va hundra på att jag va gravid. Spydde också en gång tredje försöket och va sååå känslig för dofter och mådde konstant illa, hade även stickningar som du beskriver. Testade också tidigt och många ggr. Så jag ger dig rådet att ha is i magen och vänta till bim, tänk istället att du inte är gravid och att ni ska fortsätta försöka. Så blir du inte lika ledsen ifall du nu inte skulle vara gravid, desto gladare ifall du är det förstås :)

Tror man känner efter så mycket i kroppen så man ser symptom i allt när man verkligen längtar efter att bli gravid och få barn.

Hoppas du slipper mensen och får se ett positivt test istället.

Lycka till!

• Majamaj

Hej! Vad sjukt! Det är precis som jag, fast jag ska få min mens en dag efter dig och jag testade med CB digital igår och det var också negativt. Jag hoppas verkligen att att det var för tidigt och att det fortfarande finns en chans. Så jobbigt att vänta ut tiden när man hoppas. Att du har kräkts är väl helt klara symptom för graviditet. Håller tummarna för dig. Själv har jag vart trött, yr, stora blodådror på bröstet (men det kan jag ha innan mens ändå) väldigt känsligt humör, konstig blödning och flytningar och en hel del spänningar och värk i magen som inte brukar komma den här tiden. Får helt enkelt lida igenom de närmaste dagarna av ovisshet..

• Anonym (My)

Det är nog för tidigt. Har för mig att fyra dagar före beräknad mens är det tidigaste de rekommenderar att testa.

Vänta några dagar och testa igen!

• lillelili

Hejsan, jag har tidigare haft falska symtomer då jag trott att jag var gravid fast det var jag inte.. Nu har jag haft min mens för ungefär 3 veckor sedan och har inte haft sammlag igen efter att min mens var slut. Däremot hade jag samlag någon dag innan jag fick mensen, men nu har jag fått tillbaka de där symtomerna som kan tyda på att man är gravid. Jag har stickningar i magen och de gör så ont att de ibland känns jobbigt att gå.. jag mår illa väldigt ofta har spytt några gånger och kan äta nästan hela tiden.. vad tycker ni borde jag kanske testa mig? Eller är det ens möjligt att vara gravid fast att jag redan har haft min mens och inte haft något samlag efteråt?

• Binabus
    Anonym (...) skrev 2017-06-08 11:59:54 följande:

Tror det är för tidigt. Är själv inne på fjärde försöket, de två första månaderna hade jag så mycket symptom så jag va hundra på att jag va gravid. Spydde också en gång tredje försöket och va sååå känslig för dofter och mådde konstant illa, hade även stickningar som du beskriver. Testade också tidigt och många ggr. Så jag ger dig rådet att ha is i magen och vänta till bim, tänk istället att du inte är gravid och att ni ska fortsätta försöka. Så blir du inte lika ledsen ifall du nu inte skulle vara gravid, desto gladare ifall du är det förstås :)

Tror man känner efter så mycket i kroppen så man ser symptom i allt när man verkligen längtar efter att bli gravid och få barn.

Hoppas du slipper mensen och får se ett positivt test istället.

Lycka till!

Tack, hoppas på att de kan betyda något positivt :D
    Lycka till själv! :)
  • Binabus
    Majamaj skrev 2017-06-08 17:29:25 följande:

Hej! Vad sjukt! Det är precis som jag, fast jag ska få min mens en dag efter dig och jag testade med CB digital igår och det var också negativt. Jag hoppas verkligen att att det var för tidigt och att det fortfarande finns en chans. Så jobbigt att vänta ut tiden när man hoppas. Att du har kräkts är väl helt klara symptom för graviditet. Håller tummarna för dig. Själv har jag vart trött, yr, stora blodådror på bröstet (men det kan jag ha innan mens ändå) väldigt känsligt humör, konstig blödning och flytningar och en hel del spänningar och värk i magen som inte brukar komma den här tiden. Får helt enkelt lida igenom de närmaste dagarna av ovisshet..

Åh, hoppas att de tyder på nåt positivt för oss :D
    Lycka till, uppdatera gärna hur de gått för dig sen :)
  • Binabus
    Anonym (My) skrev 2017-06-08 18:40:36 följande:

Det är nog för tidigt. Har för mig att fyra dagar före beräknad mens är det tidigaste de rekommenderar att testa.

Vänta några dagar och testa igen!

Ja, jag får väl ha lite tålamod och invänta fröken röd. Men hoppas att hon inte kommer utan att de tyder på något positivt :D
  • Majamaj
    Binabus skrev 2017-06-09 09:38:03 följande:

Åh, hoppas att de tyder på nåt positivt för oss :D

Lycka till, uppdatera gärna hur de gått för dig sen :)

3 dagar kvar för dig och 4 för mig:) hur känns det nu? Själv har jag spänningar och stickningar till och från där nere, känner mig helt ok allmänt men tänker att jag testar mig på tisdag morgon igen.
Svar på tråden Hjälp, kan jag vara gravid ?!