Meningslöshet
Hej!
Har i perioder i livet varit deprimerad men känner mig långt ner just nu. Gick in i väggen för ungefär ett år sedan och tyckte inte jag fick någon bra hjälp så jag levde på sparpengar tills de tog slut och jag orkade jobba halvtid. Hur som helst.
Känner ingen mening med livet. Är 28 år, inga barn, vet inte alls vad jag vill arbeta med eller göra i livet. Förr (i måånga år) längtade jag oerhört starkt efter barn, nu vet jag inte längre.. Känner alltid ångest/oro när jag ska ta mig till jobb (oavsett vad det är) och är helt slut efteråt.. Har via VC fått gå hos en kurator/psykolog 5 ggr (maxtiden de har) men det har inte gett mig något och nu är det slut på tillfällen att få gå. Kötiden för att få remiss och gå hos annan psykolog är på ett halvår inom kommunen och vet inte om jag ens orkar ställa mig i en sådan lång kö.
Känner att fritiden är meningslös och oavsett vilket yrke jag haft har det bara gett mig stress och ångest, oro och jag har känt mig helt slutkörd efteråt. Har ätit antidepressiva i typ 5 år.
Vad göra? ...... :/