6 mån med hög Temp
Min bebis har haft 37,4-37,8 i Temp nu i över en vecka.. normalt har hon en Temp på 36,2.
Vården säger ju att det inte är feber förrän 38 så jag kommer liksom ingen vart.
Vad göra? Vad kan vara anledningen?
Min bebis har haft 37,4-37,8 i Temp nu i över en vecka.. normalt har hon en Temp på 36,2.
Vården säger ju att det inte är feber förrän 38 så jag kommer liksom ingen vart.
Vad göra? Vad kan vara anledningen?
Men de är ju förhöjd temp men inte feber. Tänder kanske.
Var mäter du? 37, 4- 37, 8 är helt normal temp mätt i rumpan på en bebis. Om bebisen just sovit under ett täcke så kan tempen vara ännu högre och ändå Normal.
Att mäta under armen är big no no på bebis. Du vet inte om du får mätaren på exakt samma plats, vilket kan ge stora skillnader i resultat från gång till gång. Och mätaren ska vara under armen ca 10 minuter för att ge någorlunda korrekt svar.
I örat är bäst. Även där är tempen du uppger helt normal.
Pann mätare är värdelösa och totalt opålitliga.
Små höjningar kan bero på att det är varmare än innan nu när sommaren kommit. Tänder på g kan ge föröjning.
Du behöver inte oroa dig så länge bebisen mår bra, äter, dricker och sover som vanligt.
När bebisar blir sjuka så stiger nog tempen och du märker något är fel ( gråter mer än vanligt, vaknar mer än vanligt, vill inte äta/dricka..avföringen kan ändra. )
Gå efter allmäntillståndet, inte temperaturen ( om inte mätaren klättrar över 39).