• Anonym (Undrar)

Hur mycket kan en man vilja ha sex?

Jag och min man har problem med sexlivet. Eller inte jag, jag är väldigt nöjd men han tycker att vi har sex för sällan. Nu har vi långt ifrån sexlöst förhållande och har sex 4-5 gånger i veckan. Detta är jag väldigt nöjd med. Detta efter 15 år och 1 barn ihop. Alla andra jag pratat med har mycket mindre än så!

Men han vill alltså ha mer sex än så. Så jag tänkte så att ja men vadfan då skall han väl få det också så får vi se vem som tröttnar först.

Så jag började med att ok då har vi sex varje dag, utan undantag. Jag tänkte att han skulle ge sig då men det gjorde han inte. Så då ökade jag till 2 ggr vissa dagar och det tyckte han var jättehärligt.

Förra helgen (när vårt barn var hos en kompis hela helgen) så hade vi sex 2 gånger på fredagen, 3 gånger både lördag och söndag. Han fick snabbt upp den och kom varje gång.

Jag vet inte vad jag skall göra nu, jag ser det som en tävling nästan och vill vinna. Ja det är barnsligt jag vet, men jag vill att han skall säga nej, jag vill få honom till det. Nu har jag försökt att "ta honom" direkt efter vi har haft sex men han säger att jag måste ge honom en hel timme mellan annars räknas det inte.

Jag tror kanske jag håller på att vinna för han har helt slutat ta initiativet men jag har inte fått honom att säga nej än. Om 3 ggr funkar, så skall jag testa med fyra? Fyra gånger tre dagar i rad?

• Svar på tråden Hur mycket kan en man vilja ha sex?
  • Anonym (Kul)

Haha förlåt men det låter som en ganska rolig lek. Testa med 4 gr tre dagar i rad och se om han sätter stopp, någonstans måste ju gränsen gå

• PeterGB3G

5-6 ggr per vecka är nog de flesta män nöjda med, t.o.m jag.

Men om det är möjligt så skulle helt klart 1-2 ggr per dag funka.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • MrFlex

Det är nog svårt att svara på generellt. Om vi fokuserar på biologi så kan man säga att män har ägglossning precis varje dag, dvs vi har ingen hormoncykel som säger annat än fullt blås:)

Nu är det ju fler saker som spelar in som allmänt sexintresse, attraktion till partnern, energi och förmågan att få och bibehålla erektion mm. Din man verkar ju ha full pott på det mesta. Jag gissar att han är under 40?

När jag var yngre så var jag nog omättlig och kunde ha sex flera gånger per dag året runt om möjligheten funnits. Nu har jag varken lust eller ork för motsvarande. Er normala frekvens hade mer än väl räckt för mig.

Om ni öser på med frekvens så finns det kanske en liten risk för att tråkar ut sexet? Att bara tömma måste bli astråkigt i längden.

Jag tror att ni båda vinner på att ni har sex enbart när båda vill. Att tävla någon in i väggen är nog ingen bra ide.

• Anonym (Undrar)
    MrFlex skrev 2017-06-08 20:45:05 följande:

Det är nog svårt att svara på generellt. Om vi fokuserar på biologi så kan man säga att män har ägglossning precis varje dag, dvs vi har ingen hormoncykel som säger annat än fullt blås:)

Nu är det ju fler saker som spelar in som allmänt sexintresse, attraktion till partnern, energi och förmågan att få och bibehålla erektion mm. Din man verkar ju ha full pott på det mesta. Jag gissar att han är under 40?

När jag var yngre så var jag nog omättlig och kunde ha sex flera gånger per dag året runt om möjligheten funnits. Nu har jag varken lust eller ork för motsvarande. Er normala frekvens hade mer än väl räckt för mig.

Om ni öser på med frekvens så finns det kanske en liten risk för att tråkar ut sexet? Att bara tömma måste bli astråkigt i längden.

Jag tror att ni båda vinner på att ni har sex enbart när båda vill. Att tävla någon in i väggen är nog ingen bra ide.

Han är nästan 40. Att jag tråkar ut och vill tävla honom in i väggen är faktiskt syftet. Han gnäller om att vi har för lite sex? Ok då, då skall vi ha jättemycket sex så att HAN blir den som sätter stopp. Ja jag vet att det är barnsligt att tänka så.

Vi har ju vanligtvis redan innan tävlingen haft sex oftare än de flesta andra. Eller jag tror det åtminstone? Så när blir han nöjd egentligen? Det är det jag vill veta.
    Anonym (Kul) skrev 2017-06-08 20:09:19 följande:

Haha förlåt men det låter som en ganska rolig lek. Testa med 4 gr tre dagar i rad och se om han sätter stopp, någonstans måste ju gränsen gå

Tack. 4 ggr tre dagar i rad skall jag testa när jag kan.  
Svar på tråden Hur mycket kan en man vilja ha sex?