• LindaForsell

    Fotografering för Ett barn blir till

    Hej! Mitt namn är Linda Forsell och jag är fotograf och journalist. 
    Nu har jag fått den stora äran äran att vara med och uppdatera den klassiska boken "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson. 
    Hans klassiska bilder av ofödda barn och embryon kommer naturligtvis att vara kvar. Men vi ska modernisera vissa dokumentära bilderna på par, graviditet och förlossning, för att den nya boken ska kännas tidsenlig. 
    Med anledning av detta så har jag en liten annorlunda förfrågan som någon här kanske kan hjälpa mig med. 

    Jag letar efter en kvinna som misstänker att hon kan vara gravid men som inte har gjort graviditets-testet ännu, och undrar om denne person skulle kunna låta mig fotografera när det sker? (Alltså inte kissandet i sig, utan bilder på pinnen och reaktionerna innan och efter) 
    Jag förstår att det här är ett känsligt ämne och är därför helt okej med att ta bort bilderna i efterhand om testet inte går som önskat. 

    PS. Det behöver vara någon som faktiskt vill bli gravid och skulle bli glad för det. Och du behöver självklart inte skriva här i flödet, utan ring eller maila så svarar jag där! mail@lindaforsell.com 0730-364809

    Den som vill veta mer om mig kan kolla in här: www.lindaforsell.com

Svar på tråden Fotografering för Ett barn blir till