huskur skrev 2017-06-09 15:27:14 följande:
Otrygg undvikande här också! uppväxt med övergrepp, samt eviga olösta konflikter mellan föräldrarna. Dras till stabila, lugna killar som är lika modiga som försiktiga, och som är öppna för mig. Men jag känner mig aldrig värdig, och kommer därför knappt aldrig i närheten av någon egentlig relation som jag vill ha. Jag drar mig i stället undan av rädsla för att han skall "upptäcka att jag är dålig, inget att ha". Otroligt frustrerande!
Och om han inte "upptäcker det", så blir jag rädd att bli anklagad för att "lura honom att tro att jag är bra". Rädd att han till slut skall upptäcka det. Och drar mig undan därför. Om jag ändå tvingar mig att vara kvar, och intalar mig att det bara är "spöken" jag är rädd för, så beter jag mig på ett obegripligt obehagligt sätt, eftersom jag inte kan lura mitt omedvetna att inte vara rädd - och han drar sig undan.
Har gått i en massa terapi, men det tar inte på djupet. Vad gör man?
Önskar också att jag visste vad som tar på djupet, hur man blir kvitt gamla demoner för gott....
Den där känslan av att känna att man aldrig duger eller är värd lycka är oerhört tärande på en.
I tidigare förhållanden har jag alltid varit den som har avslutat bara för att slippa bli sårad, inbillat mig att det är lättare att lämna än att bli lämnad.
Trots detta så fick jag ändå mitt hjärta krossat, förmodligen inte kommit över det fast det är flera år sedan.