• snoky

    Gravid önskan

    Jag är 40 år och har barn sedan innan. Samma man. Har nu försökt 6 mån

    Att bli gravid utan att lyckas.

    Lh fsh prog tsh normala.

    Har både cb ägglosstest och RFSU ältest.

    Har fått utslag på cb men aldrig på RFSU.

    Någonannan i samma situation ?

  • Svar på tråden Gravid önskan
  • UndrandeSökare

    Har du kollat ditt amh? Ska mätas cd3 (alltså mensens 3e dag). Det säger ungefär hur stor äggreserv du har kvar (men inget om kvaliteten tyvärr).

    Eftersom ni förökt i 6 månader utan att lyckats och du är 40år så skulle jag råda dig att så snart som möjligt försöka få göra en fertilitetsutredning. Kontakta både kvinnokliniken på ditt sjukhus och privata gynmottagningar och kolla var de vill ta emot dig.

    Annars om du kan tänka dig att söka bättre och snabbare hjälp utomlands så skulle jag råda dig att kontakta Serum i Aten. De är proffs på fertilitetsproblem. Googla på ivfSerum. Fyll i deras frågeformulär (Questionaire) och maila in det så kommer Katie på Serum att maila dig och erbjuda dig ett gratis telefonsamtal med någon av deras läkare eller klinikchefen Penny.

    Lycka till.

  • snoky

    Ja har mätt äggreserv på dag 3 ligger på 11 som ju är normalt för 40 år.

    Vi kan inte tänka oss att göra IVF. Har redan barn och detta har mest blivit som en fix ide. Alltså på det sättet att jag så gärna skulle vilja ha ett barn till och hade inga problem tidigare att bli gravid.

    Detta med äl test och tejpande är så stressande tycker jag. Googlar på RR och allt möjligt som ska öka chanserna och så denna eviga mens som kommer...

    Någon i samma situation ? 

    Vad har ni gjort?

    Jag har fått Letrozol utskrivet av en läkare jag träffade 15 min men fattar inte poängen med att ta det om jag har normala värden och äl.

    Progesteron? Kräm? Vagitorier?

    Vad använder ni andra?

  • Anonym (41 och försöker bli gravid igen)

    Jag är 41. Försökte bli gravid i över 2 år sen sista barnet. I november fick jag ett +. Tyvärr förlorade vi barnet i v 14 var mycket komplikationer efteråt. Har försökt sen dess. Använder fertilitetsmonitor, äter rosenrot, folsyra och B12. Äter även extra järn. Börjat med Q10 och ska även testa ProgesterAll.

    Nått som är enklare sagt än gjort är ju att försöka att inte tänka för mycket och försöka för mycket. Besvikelsen vid varjefall mens dödar en lite i taget. Men denna förbannade längtan gör en smått galen

  • snoky

    Precis så. Man blir galen. Och har man sedan

    Barn innan så vet man ju att det SKA gå....

    Jag har haft mycket lätt att bli gravid innan

    Så extra frustrerande nu att det inte tar.

    Jag är lite rädd för att ta förmycket naturläkemedel

    Men ska testa progkräm denna månaden!

    Håller tummarna för dig ( och mig)

  • Anonym (41 och försöker bli gravid igen)
    snoky skrev 2017-06-21 14:45:27 följande:

    Precis så. Man blir galen. Och har man sedan

    Barn innan så vet man ju att det SKA gå....

    Jag har haft mycket lätt att bli gravid innan

    Så extra frustrerande nu att det inte tar.

    Jag är lite rädd för att ta förmycket naturläkemedel

    Men ska testa progkräm denna månaden!

    Håller tummarna för dig ( och mig)


    När har du bim nästa gång?

    Håller tummarna stenhårt för dig <3
Svar på tråden Gravid önskan