• Anonym (Nagelbitare)

Hur blir naglarna efter gelenaglar?

Ja, som rubriken undrar jag hur ens egna naglar blir efter att ha haft gelenaglar? Låt säga att man har gelenaglar i 2-3 månader och sedan tar bort dem. Då har ju ens egna naglar växt ut en bit därunder. Jag undrar om de är "normala" och fina eller om de blir förstörda antingen av gelen eller blir det i processen när man tar bort gelen?

• Svar på tråden Hur blir naglarna efter gelenaglar?
  • Anonym (J)

Går man till en bra nagelteknolog som inte filar sönder de naturliga naglarna håller de sig fina men det är tyvärr inte så vanligt. Mina kunder har jättefina och starka naglar trots att många av dem har gått och gjort gelenaglar hos mig i flera år.

• Anonym (Bddbbd)

De filar ju bort gelén så jag upplevde att min nagel blev lite tunnare än innan. Använde ganska mycket nagellack efteråt för att stärka upp. Men så fort nageln växt på sig så var den som vanligt igen

• Anonym (Nagelbitare)

Ja, det är lite det jag oroar mig för, att naglarna ska bli tunna och sköra så att de går sönder lätt och lockar till bitande. Personen är inbiten nagelbitare och har nu haft gelenaglar i snart 2 månader och brutit ovanan. Hon vill egentligen inte ha gelenaglar, om inte annat för att det kostar en del. Så vi tänkte om hon tog bort dem nu när de växt ut och blivit fula och målade hennes riktiga med en gång.

• Anonym (J)
    Anonym (Bddbbd) skrev 2017-06-09 22:12:43 följande:

De filar ju bort gelén så jag upplevde att min nagel blev lite tunnare än innan. Använde ganska mycket nagellack efteråt för att stärka upp. Men så fort nageln växt på sig så var den som vanligt igen

En bra nagelteknolog vet när man ska sluta slipa :)

Har en kund (som jag numer är vän med) som inte hade råd med att förlänga naglarna längre och hon hade superstarka och fina naglar under sina gelenaglar som jag hade fixat.
Svar på tråden Hur blir naglarna efter gelenaglar?