• Anonym (McMuffin)

Vad kostar frukost på McDonalds?

I ett svagt ögonblick gick jag med på att äta frukost på McDonalds med en kompis imorgon. Jag kunde inte med att säga att jag inte har råd till sådana utsvävningar just nu. Jag tänkte planera genom att kolla på hemsidan hur jag skulle få som mest att äta för minst pengar.

Jag får fram att de har lilla, mellan och stora frukostmenyn men hittar inga priser? Är det jag som bara inte hittar det eller står det inte där?

Om någon vänlig själ vet vad de olika menyerna kostar så vore jag tacksam för hjälp. Billigast att ta lilla menyn såklart men jag tänker att om jag kanske tar stora så kan jag hoppa lunchen sen om det skulle löna sig ekonomiskt.

Och jag vill inte ha rådet att säga till kompisen som det är, tack.

• Svar på tråden Vad kostar frukost på McDonalds?
  • Anonym (kjhgf)

Man kan köpa lite som man vill, man måste inte ta en meny. Jag har för mig att toast kostar 12 eller 15 kr st och så något att dricka till det vilket kostar ca 15 kr också beroende på vad man tar.

Mitt tips är att du ringer något Mc Donalds och frågar vad de olika menyerna kostar, du kan ju bara säga att du vill veta hur mycket pengar du ska skicka med ditt barn om du känner att du behöver förklara något. Men som fd Donkenarbetare kan jag säga att den som svarar förmodligen inte bryr sig ett dugg, de bara svarar vänligt på frågan

• nuharjagbytt

Priserna skiljer sig lite mellan restaurangerna det är därför det inte står på hemsidan så ring rätt restaurang och fråga.

• Anonym (McMuffin)
    Anonym (kjhgf) skrev 2017-06-09 21:38:45 följande:

Man kan köpa lite som man vill, man måste inte ta en meny. Jag har för mig att toast kostar 12 eller 15 kr st och så något att dricka till det vilket kostar ca 15 kr också beroende på vad man tar.

Mitt tips är att du ringer något Mc Donalds och frågar vad de olika menyerna kostar, du kan ju bara säga att du vill veta hur mycket pengar du ska skicka med ditt barn om du känner att du behöver förklara något. Men som fd Donkenarbetare kan jag säga att den som svarar förmodligen inte bryr sig ett dugg, de bara svarar vänligt på frågan

Jag vet att man kan köpa styckevis också men jag har för mig att man ändå tjänar på att ta någon meny?
  • Anonym (m)

Du tjänar inte på att ta meny om du tex dricker vatten istället för juice och kaffe. Du kan ju tex välja en toast, och gröt eller hashbrown samt vatten (utan kolsyra). Kanske lite morötter eller äpplebitar? Oavsett vad du väljer så tror jag inte du får så att du står dig över lunch (till vettigt pris). Bättre då att äta ett ägg hemma innan frukosten så kan du lättare köpa lite mindre mängd mat.

• Anonym (McMuffin)
    Anonym (m) skrev 2017-06-09 22:19:51 följande:

Du tjänar inte på att ta meny om du tex dricker vatten istället för juice och kaffe. Du kan ju tex välja en toast, och gröt eller hashbrown samt vatten (utan kolsyra). Kanske lite morötter eller äpplebitar? Oavsett vad du väljer så tror jag inte du får så att du står dig över lunch (till vettigt pris). Bättre då att äta ett ägg hemma innan frukosten så kan du lättare köpa lite mindre mängd mat.

Dricka vatten hade jag inte tänkt. Stora menyn ser ganska mättande ut och den står man ju sig på ett bra tag. Problemet är att jag skulle vilja veta vad den kostade.

Så vet du det får du gärna svara
  • Carambolan

Jag brukar få en egg-bacon-mcmuffin, kaffe och juice för 35 kr i Sthlm city. Tror att det är mellanmenyn.

• Anonym (McMuffin)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-06-10 14:30:04 följande:

Hur fan kan man va så fattig ...

Kändes det skönt att få ur sig det? Känner du att du svarade på min fråga eller att din kommentar hjälpte mig?
  • Anonym (G)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-06-10 14:30:04 följande:

Hur fan kan man va så fattig ...

Elakt :( säger mycket om hur du är som människa
  • Anonym (Bautabögen)

Kolla upp hur dags dom serverar frukost också. Jag kommit försent ibland. Tror att du inte kan få frukost efter kl 10, möjligen 9.30.
    Detta har förvånat mig lite, för vem trycker ett helt meal med burgare och pommes kl 10 på morgonen?

Svar på tråden Vad kostar frukost på McDonalds?