• volvo142

klick cigg svara helst utan åsikter

jag började röka 2008 då rökte jag mentolciggaretter. Sen 2011 gick jag över till camel med en klick sen till dubbel mint green. Och nu säljs ej mina cigg i handlen längre vilket jag tycker är fel.
    Har gått över till vanliga nu. Men undrar helt enkelt om det finns nått udantag i för klick cigg? typ om man beställer från utlandet och betlar punktskatt osv? Åka kort färga? fara på flygplatsen? och typ bunkra för ett år?.. Finns det några "kryphål" så vuxna människor kan få röka den sort dom vill? saknar mina klickisar :( och mentol är inte gott längre när man vant sig vid en viss sort. Ljust mentol förbjuds 2020 som jag förstod det också så det är ju knappt lönt att vänja om sig till camels nya äckel klick. Ja det var det från mig :) OBS söker bara lagliga vägar så att säga.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-09 22:57
    började 2011 att röka menade jag men men..

• Svar på tråden klick cigg svara helst utan åsikter
  • Anonym (Också)

Jag rökte camlem med lila istället. Mu röker jag inte längre ( Började också 2008). Men finns inget som hindrar att du kan köpa i utlandet tror jag. Kolla upp vad reglera säger im robak att ta med. Åk utomlands och köp med några limpor i reseväskan istället för sprit som många gör.

• Anonym (Också)

Haha, felstavning delux. Lite full och dålig mobil ;)

• Anonym (Elcigg)
    volvo142 skrev 2017-06-09 22:55:45 följande:

jag började röka 2008 då rökte jag mentolciggaretter. Sen 2011 gick jag över till camel med en klick sen till dubbel mint green. Och nu säljs ej mina cigg i handlen längre vilket jag tycker är fel.
    Har gått över till vanliga nu. Men undrar helt enkelt om det finns nått udantag i för klick cigg? typ om man beställer från utlandet och betlar punktskatt osv? Åka kort färga? fara på flygplatsen? och typ bunkra för ett år?.. Finns det några "kryphål" så vuxna människor kan få röka den sort dom vill? saknar mina klickisar :( och mentol är inte gott längre när man vant sig vid en viss sort. Ljust mentol förbjuds 2020 som jag förstod det också så det är ju knappt lönt att vänja om sig till camels nya äckel klick. Ja det var det från mig :) OBS söker bara lagliga vägar så att säga.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-09 22:57
    började 2011 att röka menade jag men men..

Lägg ner ciggen och gå över till elcigg istället. Då är utbudet av smaker oändligt (o du slipper lukta skit) ;). Har själv rökt i 20 år, men slutade för ett år sen o gick över till elcigg. Funkar hur bra som helst.
  • volvo142
    Anonym (Också) skrev 2017-06-09 23:00:33 följande:
    Jag rökte camlem med lila istället. Mu röker jag inte längre ( Började också 2008). Men finns inget som hindrar att du kan köpa i utlandet tror jag. Kolla upp vad reglera säger im robak att ta med. Åk utomlands och köp med några limpor i reseväskan istället för sprit som många gör.
    haha nästan funderat på detta men då får man åka jävligt långt om det ska "löna" sig och vara billigt ju:/  får ta reda på det på nått sätt verkar så luddigt när jag sökt dock. Kanske nån som jobbar på färga/flygplats som vet?  härligt att du lyckats sluta då. :)
    Anonym (Också) skrev 2017-06-09 23:01:44 följande:
    Haha, felstavning delux. Lite full och dålig mobil ;)

haha är nog inge bättre jag själv!
  • volvo142
    Anonym (Elcigg) skrev 2017-06-09 23:29:14 följande:
    Lägg ner ciggen och gå över till elcigg istället. Då är utbudet av smaker oändligt (o du slipper lukta skit) ;). Har själv rökt i 20 år, men slutade för ett år sen o gick över till elcigg. Funkar hur bra som helst.
    Men det känns som ett substitut .. Det ska laddas beställas smaker bytas saker och smakar inte ens likt en cigg. Sen om ett par år så ska du se att det blir stora restriktioner. Men kanske jag som smakat på en dålig smaker smakat vattenmelon och nån "gräddkola" tror jag men var ett par år sedan.Flört
  • Anonym (Elcigg)
    volvo142 skrev 2017-06-09 23:41:02 följande:
    Men det känns som ett substitut .. Det ska laddas beställas smaker bytas saker och smakar inte ens likt en cigg. Sen om ett par år så ska du se att det blir stora restriktioner. Men kanske jag som smakat på en dålig smaker smakat vattenmelon och nån "gräddkola" tror jag men var ett par år sedan.Flört
    Jo klart det är ett substitut :) Riktiga cigg är godare, givetvis. Men jag valde detta istället då jag framförallt var så trött på att alltid stinka osv.. Sen vill jag även tro att det är betydligt bättre för hälsan än cigaretter.

Ja, de måste laddas ibland, men det gör man väl med många andra saker man har med ;) Och jag beställer inte e-juicerna, de köper jag i stan. Ciggen var jag också tvungen att åka o köpa så det är liksom ingen skillnad ;)

Det är redan i princip samma restriktioner på elcigg som vanliga. Där du inte får röka får du heller inte använda elcigg.
    Och man måste ju inte välja konstiga smaker på sina juicer. Jag använder vanlig mentol och den är bra tycker jag. :)
  • volvo142
    Anonym (Elcigg) skrev 2017-06-09 23:53:08 följande:
    Jo klart det är ett substitut :) Riktiga cigg är godare, givetvis. Men jag valde detta istället då jag framförallt var så trött på att alltid stinka osv.. Sen vill jag även tro att det är betydligt bättre för hälsan än cigaretter. Ja, de måste laddas ibland, men det gör man väl med många andra saker man har med ;) Och jag beställer inte e-juicerna, de köper jag i stan. Ciggen var jag också tvungen att åka o köpa så det är liksom ingen skillnad ;) Det är redan i princip samma restriktioner på elcigg som vanliga. Där du inte får röka får du heller inte använda elcigg. Och man måste ju inte välja konstiga smaker på sina juicer. Jag använder vanlig mentol och den är bra tycker jag. :)
    nja riktigt samma är det ju inte snart tar dom säkert bort smak för smak stoppar på varnigar och tokbeskattar  eljuserna.. Okej vilken smak har du mer exakt? hur mycket nikotin har du upplever du att du röker mer? stanken är helt klart negativt men vet ej tvivlar lite på e cigg ändå haha..
  • EnAnonumius
    volvo142 skrev 2017-06-10 01:39:59 följande:
    nja riktigt samma är det ju inte snart tar dom säkert bort smak för smak stoppar på varnigar och tokbeskattar  eljuserna.. Okej vilken smak har du mer exakt? hur mycket nikotin har du upplever du att du röker mer? stanken är helt klart negativt men vet ej tvivlar lite på e cigg ändå haha..
    Tja..

Vad är det för varningar de skall sätta på e-juicer som inte redan finns ute bland livsmedlen som man äter på daglig basis?
    E-Juicerna består av Propylene Glycol och Vegetable Glycerin används redan i vanliga livsmedel som du äter, och du inhandlar i din närmsta livsmedelsbutik. Så de lär ju knappast få "andra varningar" än de som redan finns för livsmedelsindustrin, då man faktiskt puffar just på livsmedelsprodukter som är spetsad med nikotin om man puffar på nikotinbaserad e-juice. Nikotinet är i sin renaste form som man blandar in i e-juicen.

Sedan är det väl knappast stanken som är det vidrigaste med analoga ciggen?
    Man dra ju ned i lungorna b.la tjära, bensen, kolmonoxid (etc andra skadliga ämnen) och det är samma sak även för dem som passiv rökare. Hur vidrigt är inte det?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • volvo142
    EnAnonumius skrev 2017-06-10 03:14:13 följande:
    Tja..

Vad är det för varningar de skall sätta på e-juicer som inte redan finns ute bland livsmedlen som man äter på daglig basis?
    E-Juicerna består av Propylene Glycol och Vegetable Glycerin används redan i vanliga livsmedel som du äter, och du inhandlar i din närmsta livsmedelsbutik. Så de lär ju knappast få "andra varningar" än de som redan finns för livsmedelsindustrin, då man faktiskt puffar just på livsmedelsprodukter som är spetsad med nikotin om man puffar på nikotinbaserad e-juice. Nikotinet är i sin renaste form som man blandar in i e-juicen.

Sedan är det väl knappast stanken som är det vidrigaste med analoga ciggen?
    Man dra ju ned i lungorna b.la tjära, bensen, kolmonoxid (etc andra skadliga ämnen) och det är samma sak även för dem som passiv rökare. Hur vidrigt är inte det?

Tro mig politker kommer inte låta nått som har med röknig och tobak eller nikotin att vara.. Är det inte bevisat farligt höjer man skatten ändå för det kan ju "nornalisera". Är det inte bevisat ofarligt kan klistra på feta varnigar om att det kan skada typ som snus eller skadar. Sen tycker jag att du är en smula naiv.. Idag är det inte farligt för att man inte vet imorgon kan man komma på att det är inte nyttigt ändå. Men lika skadligt som röknig är det så klart inte.
Svar på tråden klick cigg svara helst utan åsikter