• kaktuslime

    LÅNG väntan aurorasamtal

    Min barnmorska skickade tidigt en remiss för aurorasamtal, då både hon, jag och min psykolog ansåg att detta behövdes. Remissen skickades 2 maj, jag väntar fortfarande på svar ????

    Igår när jag var hos barnmorskan så hon 'vi får avvakta och se när du får tid för aurorasamtal, men jag vet att de har semesterstängt hela augusti och innan dess väldigt mycket att göra'. Herregud, ska det ta fyra månader från remiss till samtal?! Jag har bf i september. Jag kommer inte hinna tala med någon ???? Detta stressar mig så!

    Ville bara skriva av mig lite. Vet inte vad jag vill med tråden...

  • Svar på tråden LÅNG väntan aurorasamtal
  • _DuVetHon_

    Du kan ju alltid ringa aurora-mottagningen själv och fråga hur långt i processen ditt ärende kommit. Förklara läget..

  • Rexius

    Har varit i kontakt med Aurora (Göteborg) pga förlossningsrädsla och dom skrev att.

    Tydligen vill dom inte att remisser skickas innan vi. 20 i graviditeten och därefter är det 8v från att remissen kommit in. Just nu så har dom ju även stängt/nerdragen kapacitet över sommaren.

    Tror det bästa är att ringa/maila dem och fråga vad som hänt med din remiss och förklara situationen. Om det är Göteborg Östra Auroramottagningen så gick det bara att kontakta dem via mail.

Svar på tråden LÅNG väntan aurorasamtal