• moaguuun

Hur högt sätta tavlorna?

Jag försökte sätta upp tavlor, gick på känsla men när jag backa känns det som det blev för högt, eller? Jag tänkte även om det kunde bli bra att sätta en lika stor eller mindre tavla på andra sidan eller blir det för mycket? Är en hel del hål i väggen.

• Svar på tråden Hur högt sätta tavlorna?
  • moaguuun

Bilen blev väldigt liten, testar igen

• myskmalva

Jag hade satt dem lite längre ifrån varandra och hyllan med böcker en bit högre upp och längre till vänster, om den inte blir för svår att nå då (eller kanske hyllan i mitten och en tavla på varje sida). Men börja med att låta dem sitta som de gör i en vecka eller två. Om det fortfarande känns fel då så flytta på dem.

• Aniiee

Min helt personliga tummregel är att ingenting ska hängas eller förvaras högra än att man når att städa om man står på tå eller en låg pall. men det är ju jag.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Rymdmoln

Min kompis jobbar på moderna museet och hon säger alltid att tavlor ska vara i ögonhöjd :) om man verkligen vill njuta av dem dvs... om de bara är prydnad så är det lite skitsamma.

• cb66

Jag tycker ni gjort det bra, man skall följa linjer och ni följer botten på tavlan med hyllan, om ni vill sänka lie så följ den andra bruna hyllan

• Mascaraklumpar

Svårt att se på bilden tycker jag. Det finns inget golv eller möbler att referera till.

• Carambolan

Tavlorna ser bra ut men krokarna ser malplacerade ut.

• moaguuun
    Okej, tack för svaren. Lutar nog åt att sänka lite, kanske i kant med den nedre delen av hyllan och kanske flytta dem lite mer åt vänster. Hyllan satt jag mest där för att täcka stora hål som satt just där bakom.

En bild där golvet syns:

• moaguuun
    Carambolan skrev 2017-06-10 20:54:09 följande:

Tavlorna ser bra ut men krokarna ser malplacerade ut.

Mja, kanske. Jag gillade krokarna men kanske inte passade in riktigt, ser dock bättre ut i verkligheten än på bilden. 
  • Mascaraklumpar
    moaguuun skrev 2017-06-10 21:26:31 följande:

Okej, tack för svaren. Lutar nog åt att sänka lite, kanske i kant med den nedre delen av hyllan och kanske flytta dem lite mer åt vänster. Hyllan satt jag mest där för att täcka stora hål som satt just där bakom.En bild där golvet syns:

Mycket bättre bild! Ja, jag hade nog sänkt dem lite, tror det blir snyggare.
  • Carambolan
    moaguuun skrev 2017-06-10 21:30:17 följande:

Mja, kanske. Jag gillade krokarna men kanske inte passade in riktigt, ser dock bättre ut i verkligheten än på bilden. 

På den nya bilden såg det mycket bättre ut! Jag hade gjort som du föreslår: sänka tavlorna lite och sen flytta till vänster. Jag hade nog valt att ha liiite större mellanrum också.
Svar på tråden Hur högt sätta tavlorna?