• optimisten

Halsfluss?

Har nog åkt på halsfluss. Har inte mycket i feber men väldigt röd i halsen, svullna halsmandlar som även känns utanpå halsen, svårt/ont att svälja. Det är andra dagen och ska åka utomlands på fredag;(.

Det värsta är att jag mår dåligt av antibiotika/penicillin och kan då inte behålla mat.

Skulle ni avvakta att gå till vårdcentralen ? Finns det något som kan ta bort streptokocker ( bakterier) på ett naturligt sätt?

• Svar på tråden Halsfluss?
  • äsch

Man säger att strepto läker ut av sig själv efter 1-2 veckor. Det har dock aldrig fungerat på mig, men jag tror att jag är lite av undantaget som bekräftar regeln kanske. Jag hinner få halsböld innan den där utläkningen kommer igång. Men du är säker på att det är strepto du har och inte något virus? Även om du går till vc är det inte säkert du får antibiotika, men det är möjligt att de kanske kan skriva ut något bra antiinflammatoriskt åt dig. Ingen kommer ju att tvinga dig att ta medicin, men jag tycker du ska gå till vc och åtminstone kolla upp vad det är du har.

• optimisten

Hade halsfluss (bakterier) för drygt 2 månader sedan och fick då antibiotika. Är ju inte snorig eller hostig som vid förkylning som då oftast är virus:/.

Verkligen dålig tajming att bli sjuk????????

• optimisten

Svullnaden utanpå halsen har gått ner och ingen hög feber. Dock är jag väldigt röd och svullen i halsen. Kan det då vara bakteriell halsfluss? Då borde väl inte svullnaden ha gått ner ngt alls och haft hög feber?

• äsch

Det kan fortfarande vara bakteriell halsfluss. Men om du inte tycker att du har så mycket besvär av det så låt det läka ut av sig själv. Som tidigare sagts, ingen kommer tvinga dig att ta medicin bara för att du kollar upp vad det är du har på vc.

Svar på tråden Halsfluss?