• Nmg
    Äldre 12 Jun 17:06
    1786 visningar
    5 svar
    5
    1786

    Nån som åkt till Santorini med bebis?

    Vi ska åka till Kreta om ett par veckor och tänkte ta en dagstur till Santorini med båt. Har en 10 månaders med oss. Funkar det att vara där med barn under en dag? Dvs att vi har ju inget hotell o så vi ska va på utan vi ska gå runt och kolla och sen åka hem. Är osäker på om jag ska stanna kvar på vårt hotell på Kreta ledans resten av familjen åker till Santorini.

    Har ni några tips?

  • Svar på tråden Nån som åkt till Santorini med bebis?
  • Äldre 12 Jun 18:12
    #1

    Vagn?

  • Nmg
    Äldre 13 Jun 14:33
    #2

    Har köpt resevagn men när jag kollar på bilder från Santorini verkar det vara mycket gränder och trappor?


    Charlotte N skrev 2017-06-12 18:12:51 följande:

    Vagn?


  • Äldre 13 Jun 19:36
    #3
    Nmg skrev 2017-06-13 14:33:42 följande:

    Har köpt resevagn men när jag kollar på bilder från Santorini verkar det vara mycket gränder och trappor?


    Nej du kan inte ta dig fram på santorini med vagn. Bärsele i så fall. Jag skulle faktiskt skippat den dagsutflykten och passat på att ha en skön vilodag på hotellområdet med sonen. Santorini är ju inte den mest barnvänliga av öar, ni åker i juli (?) då det är varmaste tiden och inte har hotellrum med ac att gå undan till under en dag med en 10 mån  låter inte som någon höjdare enligt mig. 
  • Äldre 13 Jun 19:43
    #4
    Det kommer bli bra skrev 2017-06-13 19:36:10 följande:
    Nej du kan inte ta dig fram på santorini med vagn. Bärsele i så fall. Jag skulle faktiskt skippat den dagsutflykten och passat på att ha en skön vilodag på hotellområdet med sonen. Santorini är ju inte den mest barnvänliga av öar, ni åker i juli (?) då det är varmaste tiden och inte har hotellrum med ac att gå undan till under en dag med en 10 mån  låter inte som någon höjdare enligt mig. 
    Eller dottern... vet inte vartifrån jag fick för mig att bebisen är en pojke. ;P
  • Nmg
    Äldre 13 Jun 21:13
    #5

    Hahah det är en pojke

    Ja precis det är det jag varit lite rädd för att man inte har nånstans att gå undan i värmen! Men va tråkigt hade så gärna velat se Santorini!! Men samtidigt så kanske det inte är sp kul att gå runt med en gnällig -10 mån. Han är dessutom väldigt tung så bärsele är inget alternativ

Svar på tråden Nån som åkt till Santorini med bebis?