• lingkling

    Dansband, någon som vet vilken låt jag söker?

    Jag har gått runt och nynnat på en låt... inte bara just idag, utan då och då i typ flera år. Jag är inget dansbandsfan så har inte jättemycket koll på alla artister/band och låtar, tänkte om någon här kunde hjälpa? Jag har sökt hur mycket som helst på spotify, youtube, google (delar av texten ex) osv. Jag vet varken vad artisten/bandet heter eller vad låten heter, har kollat upp i princip allt om alla band som fanns på wikipedia (när jag sökte på dansband, under fliken kända dansband).

    Kommer ihåg att jag hörde den när min mamma och pappa gifte sig 1996. Den var på ett blandalbum med dansbandsmusik, kommer ihåg att "byebye dreamer" med barbados var med på samma album (typ låt nr 2), och kommer ihåg att det stod några med ljusblåa satinjackor på albumets framsida.

    Låten går såhär (haha):

    <i början> "dam dam dam dam dobi dobi dam dam dam dam, dam dam dam dam dobi dobi wååååå åååå" x2  + "en gång (en gång), bara en gång (en gång)".... -kommer ej ihåg mer text från början.

    <Refrängen går typ> "den lever än, den kärleken har inga gränser, den lågan som ska brinna och som aldrig dör ut"... (nånting nånting) ..."och den blir starkare för varje minut". Sen börjar det där "dam dam dam dam..." igen.

    <Kommer ihåg vissa delar från versen> ex: "så länge som jag lever ska mitt hjärta slå för dig"

    Jättetacksam för hjälp! :D

  • Svar på tråden Dansband, någon som vet vilken låt jag söker?
  • lingkling

    Nä är inte den :) Är också en kille som sjunger. Vet inte om låten är så jättekänd? Har aldrig hört den nån annanstans. Har för mig att rösten lät likt Sten & Stanley, Blackjack eller Arvingarna (inte så mörk röst) - har lyssnat igenom deras låtar flera gånger om, men ingen som är rätt. Kan tänka mig att låten kanske heter typ "en gång" eller "bara en gång", men vet inte vem som sjunger.

  • lingkling

    Hej Ellie! Jag tror verkligen det kan vara det albumet och den låten, tack så mycket!!! :D Så synd bara att låten varken finns att lyssna på spotify, google eller youtube.

  • Ellie
    lingkling skrev 2017-06-14 23:13:50 följande:
    Hej Ellie! Jag tror verkligen det kan vara det albumet och den låten, tack så mycket!!! :D Så synd bara att låten varken finns att lyssna på spotify, google eller youtube.
    Skivan låg på Tradera för ett tag sedan men fick inga bud... kanske den fortfarande är till salu om du kontaktar säljaren (eller kanske ev köpare finns för att göra kopia?)?
    www.tradera.com/item/210104/280758986/cd-aktuell-sommardans-20-topplatar
  • Anonym (Göran)

    Kan vara ?bara 15 år. 


    hon är bara 15 år och livet leker än.

    den låten börjar som du skriver (ungefär) så när stresplers framför den 

    är musiker och har spelat den låter 100-tals gånger. 

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Göran) skrev 2024-01-30 20:58:07 följande:

    Kan vara ?bara 15 år. 


    hon är bara 15 år och livet leker än.

    den låten börjar som du skriver (ungefär) så när stresplers framför den 

    är musiker och har spelat den låter 100-tals gånger. 


    Du har insett att tråden är från 2017?
  • Anonym (Göran)

    Ja jag såg det. Tänkte att jag svarar ändå. Många har ju hängt är väldigt länge.

  • Anonym (Göran)

    Ja jag såg det. Tänkte att jag svarar ändå. Många har ju hängt är väldigt länge.

Svar på tråden Dansband, någon som vet vilken låt jag söker?