• Fidelie

Torra bröstvårtor... är det vanligt?

Hej på er!

Tänkte bara höra om det är fler än mig som lider utav extremt torra bröstvårtor/ vårtgårdar i graviditeten? Jag har haft detta problem i några veckor (är nu i vecka 37). Jag har köpt bröstvårtskräm på apoteket (sån som man kan ha när man ammar) och får smörja på minst en gång om dagen, annars är det snustorrt och "flagnar". Usch, det känns inte kul att redan ha problem med brösten, innan jag ens börjat amma :( Men det kunde ju absolut varit värre, så jag ska inte klaga.

Vill bara slippa oroa mig för att det är något som är fel. Jag kan ju i och för sig höra med BM nästa gång jag är hos henne.

Ha det bra alla!

• Svar på tråden Torra bröstvårtor... är det vanligt?
  • Pimz

Det beror inte på din BH?? Vissa BH:ar har ju en söm inuti. Jag kan inte ha sådana, för då skaver det. Trodde också att jag var torr innan jag kom på att det var BH:n som skavde...

• Fidelie

Oj, det har jag inte tänkt på! Tack så mycket för svaret! Det är ingen söm i de få BH:ar jag kan använda nu, men däremot så har jag en som jag inte haft så länge som är lite mer sträv inuti än vad mina andra är. Kanske att det är den som ställer till problem... Absolut värt att undersökas Tusen tack för svaret, igen!

• TheBlueRose

TS,,du kan även smörja bröstvårtorna till natten med olivolja, det har en läkande effekt...

• Fidelie

TheBlueRose: Tack, det låter som ett jättebra tips! Det ska jag absolut göra!

• Lupinen69

Inte säkert de är torra. Du har kanske som jag, att det kommer ut lite mjölk som torkar in och ser flagigt ut?

BF 5/4
  • JohannaL

själv är jag bara i v 16 och har redan jätte torra bröst vårtor och rutn om kring, köpte hem geleolja som finns på bebis avdelningen i alla mat affärer och smörjer mig morgon och kväll och det funkar jätte bra, man blir len som en bebisrumpa,,=)

• Fidelie

Tack för alla bra tips!!

Svar på tråden Torra bröstvårtor... är det vanligt?