• MOTY2017

Min är enligt mig dum i huvudet

Hej!

Ska försöka fatta mig kort,

Jag och min man har inte haft det bra sån sonen föddes för ca 2 år sedan... han har varit väldigt ful i munnen och sagt kränkande saker varje gång vi har tjafsat från d minsta tjafset till d största, några gånger har han även tagit till en smäll. Jag vill inte gå in på detaljer med dom orden han använder är det fulaste orden ni kan komma på.

Hur som helst så har detta escalerat och nu blir man kallad hora bara genom att tex ställa frågan varför har du inte diskat?!

Så då har ju inte min sexlust med honom varit på topp. Vi har väll legat ett antal gånger inom dessa 2 åren men inte många... nu så har han börjat med att hota att han ska ligga med andra då han har behov och eftersom jag inte kan tillföra något åt hans behov så måste han låta någon annan göra det. Jag känner bara varsågod då jag absolut inte känner mig attraherad av någon som nedvärderar mig på d viset...

Jag vet att jag borde lämna honom men det är så mycket att tänka på, tex sonen som jag gärna inte vill lämna hos en sån otålig aggressiv människa varannan vecka, huset som är maxbelånad osv.

Igentligen vet jag inte vad min fråga är utan ville nog bara skriva av mig och kanske om jag har tur få lite tröstande svar. <3

• Svar på tråden Min är enligt mig dum i huvudet
  • Labban1207h

Såhär ser jag det: du har ett liv. Vill du verkligen slösa bort det på en sån här människa? Du använder ursäkter för att stanna med någon som misshandlar dig. Och jo, du är stark nog att lämna och klara dig själv. Du är ju stark nog att leva i helvetet han utsätter dig för. Vilken syn på relationer tror du att din son får när hans pappa behandlar hans mamma på detta sätt?

Jag vet att det inte är lätt att lämna, tro mig! Men att leva på knäna resten av ditt liv, vill du det? Jag önskar att jag kunde säga att dessa män ändrar sig. Det gör de inte. Men du kan lämna och ansöka om enskild vårdnad. När du stannar accepterar du hur han behandlar dig. Varför skulle du inte vara värd respekt och kärlek? Om du inte lämnar för din egen skull så gör det för din son. Förtjänar inte han att ha en lycklig mamma?

• Mormor2B

Du är värd nån bättre. Ditt barn är värd så mycket bättre. Du utsätts för psykisk misshandel det är värre enligt mej än fysisk för ett blåmärke läker. Jag har själv varit där så jag vet hur du känner. Huset o alla saker är bara just saker. Snälla ta dej ur detta för det kommer aldrig bli bättre. Tyvärr lär sej din son hur man ska bli behandlad och hur man ska behandla andra. Ställ dej frågan, vill du don son ska hamna i ett liknande förhållande?

• MOTY2017

Jag vet att jag klarar mig och ekonomiskt har jag inga problem då jag jobbar och har en lön för två... det är själva processen jag är rädd för men mest av allt är oviljan att låta honom ta hand om vår son som jag vet att han inte är kapabel till. Men jag kan tyvärr inte bevisa det för att få ensam vårdnad. :(

• Labban1207h

Då får du börja samla bevis. Spela in honom och spara sms/mail. Ta foton om han slår sig och skriv ner allt du kommer ihåg. Visa honom att du står upp för dig själv.

• Mormor2B

Gör han något mot sonen? Såfall anmäl

• Lena

Är du säker på att vill ha sonen varannan vecka? Behandlar han sonen dåligt dokumentera och prata med socialen om din oro.

• MOTY2017

Han har aldig gjort honom illa men om sonen gnäller mycket eller vaknar på natten flera gånger så börjar han svära även åt honom. Och när jag säger svära är det inte "jävla unge" utan igår var det tex "kuk i din son"

• MOTY2017
    Lena skrev 2017-06-13 09:24:56 följande:

Är du säker på att vill ha sonen varannan vecka? Behandlar han sonen dåligt dokumentera och prata med socialen om din oro.

Ja när jag nämner skiljsmässa säger han att ok då ska jag ha honom varannan vecka. Han vet att sonen är min störata svagpunkt :(
  • Lena

Att han hotar dig nu betyder inte att han kommer vilja ha honom sen...

Svar på tråden Min är enligt mig dum i huvudet