• LängtanEfterBarn

24 år och började på utredning förra året

Förra året i oktober hade jag mitt fjärde missfall och va även på mitt första besök på rmc med min sambo.
    Och än har jag inte blivit gravid?
    Jag hade lite för högt prolaktinvärde och har nu ätit medicin i tre månader,och värdena är bättre. Ska dock fortsätta en månad till för att så de stabilt.
    Är det någon som vill följas åt mot drömmen om ett barn?
    Jag har bim imorgon och tro dock inte att jag är gravid denna månaden heller, känns inte riktigt som vi prickade in rätt. Men innerst inne hoppas man, och hoppet är det sista som sviker en.
    Hoppas vi är fler med samma "problem" och vill peppa varandra till att orka gå igenom denna väntan.

• Svar på tråden 24 år och började på utredning förra året
  • Kyriie88

Jag kan haka på :)

Jag är 29 år, har haft hormonstörning sedan jag fick min mens vid 11 års ålder och tills jag började med p-piller när jag va 17. Nu har jag slutat med mina ppiller och tog sista den 11 maj. Var hos gyn och bad henne ta hormon prover som visa att jag har för lågt östrogen för att kunna bli gravid. Jag har ett litet hopp om att kroppen ska reda ut detta själv. Har inte upptäckt någon ägglossning än så misstänker atr första mensen kommer dröja, men sen börjar bebis verkstaden ????

• LängtanEfterBarn
    Kyriie88 skrev 2017-06-13 21:59:24 följande:

Jag kan haka på :)

Jag är 29 år, har haft hormonstörning sedan jag fick min mens vid 11 års ålder och tills jag började med p-piller när jag va 17. Nu har jag slutat med mina ppiller och tog sista den 11 maj. Var hos gyn och bad henne ta hormon prover som visa att jag har för lågt östrogen för att kunna bli gravid. Jag har ett litet hopp om att kroppen ska reda ut detta själv. Har inte upptäckt någon ägglossning än så misstänker atr första mensen kommer dröja, men sen börjar bebis verkstaden ????

Hoppas du går rätt på det, det är drygt att gå runt och ingenting händer. Och man kan ingenting själv göra.
    Jag har fått reda på att jag har "lätt" för att bli gravid men svårt att behålla det, då jag har haft fyra missfall. Men det är ingen tröst när man väl är inne i det. Och är glad att dom hittade att jag hade för högt prolaktin värde, så jag kan få rätt på det.
  • Kyriie88

Jo man hoppas på att kroppen ska reda ut allt så fort som möjligt, man blir så otålig snabbt!Tyst Tråkigt med alla missfall, men bra att ni hittade orsaken! Håller alla tummar o tår för dig nu! Skrattande
    Såg att du hade BIM idag, hur har de gått? Har du någon mer uppföljningstid för ditt prolaktinvärde? 
    Skulle va kul o följas för drömmen om ett plus :)

Svar på tråden 24 år och började på utredning förra året