• Anonym (Ledsen mamma)

    förlora dotter pga pappans lögner

    (LÅNGT INLÄGG!)
    Jag håller på att bryta ihop totalt och behöver hjälp.

    Under hela min graviditet med dottern så var pappan otrogen många ggr. Gjorde försök efter försök att lämna honom utan resultat då han hota med självmord om jag lämna honom.

    Den första veckan som föräldrar var allt toppen. Tills han tröttna på att leva familjeliv. Kunde inte ens gå in i duschen i lugn och ro.

    Han levde sitt liv och var mindre och mindre hemma. Försvann iväg i flera timmar emellanåt. Sov hemma i stort sätt bara. Han var inte någon engagerad pappa utan mer intresserad av sina vänner och brudar. (I andras sällskap var har världens bästa pappa).

    Tiden kom och de var dags att separera. Jag ville iaf. Han hotade med att skaffa bäst advokaten och se till att jag miste dottern om jag lämnade honom.
    Äntligen tillslut slängde han ut mig när han träffa nån annan.

    Första månaden som separerad träffa han inte dottern av anledningen att han inte ville träffa mig. Hmm..?

    Över tre år sedan idag. De är bara tjabb och bråk. Jag har kämpat för en bättre relation för att kunna prata. Inget funkar. Han blockar mig och skiter i att svara.

    Jag ska nu efter en annan separation bo kvar 3 mil från pappan då jag känner jag mår bäst av att börja om någon annanstans. Var redo att ge honom mesta av tiden med dottern och jag endast tar helgerna då jag är så förstörd av depression och ångest och inte vill falla tillbaka i dåligt mående pga allt bråk. Men vilken mamma ger upp sitt barn? Inte jag heller.
    Erbjöd att vi skulle sätta oss med en medlare och försöka lösa allt. Fick återigen hot om att förlora dottern.

    Har länge velat göra något åt detta och få bli bostadsföräldern men aldrig kommit till skott då jag vet exakt vad han är kapabel till i en sån stressande situation och jag är livrädd för honom i de läget.
    Nu är jag snart slut på orken. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som jag har större risk att förlora helt i ett läge där vi ställa mot varandra pga vad han kan få för sig att göra ????

    /ledsen mamma

  • Svar på tråden förlora dotter pga pappans lögner
  • Anonym (Svår sits.)

    Först så måste du lägga undan allt som hänt tidigare. Att han var otrogen mot dig och inte var engagerad för 3 år sedan är helt ointressant i frågan om vårdnaden. Om du tar upp dessa saker i en tvist så framstår det som att du har nåt personligt hämndbegär och inte dotterns bästa i tanken.

    Hur mycket har pappan dottern idag?

    Vilka lögner kommer pappan med?

    Har du sagt att du var redo att ge pappan större delen av vårdnaden och sedan tagit tillbaka det?

    Vad kan han få för sig att göra?

    Om du är deprimerad, har ångest och är helt slut så har pappan kanske riktiga argument vid en vårdnadstvist?

    Kommer dottern behöva byta förskola och vänner om hon bor hos dig?

  • Anonym (Samma)

    Hej

    Har inga råd att ge dig men vet exakt vad du pratar om, är också mamma som håller på gå under och förlora sina barn så i feel you :(

Svar på tråden förlora dotter pga pappans lögner