• Anonym (Vilket?)

Fitline eller juice plus? Vilket är bäst? För och nackdelar :)

Som rubriken säger: Vilket är bäst?

Klart det är olika beroende på vem man frågar. De som säljer produkterna talar ju till sin fördel.

Men nån som testat något av dessa eller kanske båda? Fått nån bra effekt?

• Svar på tråden Fitline eller juice plus? Vilket är bäst? För och nackdelar :)
  • Anonym (sambo)

Sambon testade Fitline, visst det funkar men så fort du slutar ta ALLA produkterna så blir du oerhört trött och orkerlös.
    Fitline är dessutom extremt dyrt

• Anonym (///)

Var tvungen att googla, varför inte satsa på gröna smootihes istället? Billigare  och säkert nyttigare. Avocado, spenat , kokosmjölk, kiwi att mixa.

• Anonym (Vilket?)

Tack för svar :).

Har testat fitline under tre månader och tyckte jag blev både piggare och fick mindre värk.

Tyvärr rätt dyrt, runt 900 per månad.

Ja jag gör ju nästan alltid smoothie på morgonen eller äter bär och Yougurt och funderar på hur mkt man får i sig. Frågan är tex hur mkt vitaminer jag fick i mig i morse. 2dl blåbär, 1 dl verum fil blåbärssmak, ca 2 msk hampafrö strött över. Plus en Avacado. En banan.

Undrar hur mkt av dagsbehovet och vilka vitaminer jag får här?

• Anonym (Vilket?)

Glömde, äter oftast ett kokt ägg till smoothien

• Annabjk

Hej.

Jag vet hur du har det och det är hemskt. Mina problem startade i 2011 då jag helt plötsligt inte kunde sova. Jag hade problem både med att somna in och att vakna efter 1-2 timmars sömn och inte kunna somna om. Man blir helt galen till slut!!!

Jag har provat att ta många olika sömntabletter men när mina problem var som värst så hjälpte inga tabletter. Jag kunde vara så drogad att jag knappt kunde ta mig ur sängen, men sov gjorde jag inte!!! Dessutom så gick jag som ett töcken på dagen, super trött och full av mediciner som gjorde mig helt bedövad.

Det som till slut hjälpte mig var att meditera. Jag fick tipset från min KBT terapeut att prova på TM meditation (Trandencental meditation: http://transcendental-meditation.se/). I utgångspunkt så är jag en väldigt skeptisk person och tror inte att sådana metoder kan fungera, men när man är desperat så är man beredd på att prova vad som helst!!! Kursen kostade 8000 kr (vilket är helt crazy) men det var värt varenda öre eftersom detta var det som till slut fick mig att hitta tillbaka till livet och sömnen. Dessa kurser hålls på många olika platser i Sverige och jag tycker absolut att du borde läsa lite om det. Jag vet att det verkar lite "hokuspokus" och jag var extremt skeptisk och trodde inte på något av vad de sa, tills den dagen när jag kände att det faktiskt förändrade mig.
    Idag sover jag bra igen och jag har fått mitt liv tillbaka efter många år utan sömn.

Det är värt ett försök med TM meditation. Jag lovar!!
    (PS. jag har även provat Mindfulness vilket inte hjälpte mig överhuvudtaget)

Lycka till och jag hoppas att det löser sig för dig.

• Anonym (Vilket?)

Haha ja jag var tvungen att se hur jag skrev i trådstarten innan jag insåg att set nog var fel tråd :D

• Tra3dockan

Hej!

Jag har blivit så mycket bättre av Juice plus och har lagt in det som en del av min livsstilsförändring! :) Jag kom i kontakt med det tillsammans med ett hälsokoncept där juice plus är en del av tänket. För mig så är produkterna och framförallt tänket i hälsokonceptet en del jag kommer fortsätta med livet ut, för hälsovinsterna jag själv gjort är för positiva för att jag sak vilja sluta. 

Jag rekommenderar starkt Juice plus!

• ansie

Har testat båda o helt klart tycker jag Fitline ger mer av vad det lovar. Har haft atros o sen jag börja med fitline så har jag inte hälften så ont längre.

• Anonym (Vilket?)

Hej och tack för era svar :)

Har missat att du tras3dockan skrivit för länge sen. Förlåt. Ok får fundera lite. Har testat fitline och tyckte jag fick lite mindre smärta men tog CBD samtidigt så vet inte vad som egentligen hjälpte. Juiceplus känns väldigt intressant eftersom det verkar renare på nåt sätt :)

Svar på tråden Fitline eller juice plus? Vilket är bäst? För och nackdelar :)