Jag är sockerberoende . Fråga mig vad du vill.
vad händer om du inte äter socker?
Äter du rent socker, alltså strösocker/sockerbitar?
Hur definierar du ditt sockerberoende? Exakt vad är det som du är beroende av? Hur gör du för att motverka det hela?
Hur mycket behöver du per dag? Och i vilken form?
Hört socker ska vara lika berondeframkallande som heroin....
Jag får abstinens och blir nedstämd .
Jag får abstinens och blir nedstämd .
Nej inte rent socker . Det godiset jag gillar . Blir inte tillfredsställd om det inte är " rätt socker "
Äter du rent socker, alltså strösocker/sockerbitar?
Har ingen viss mängd men det är mycket och på kvällen. Jag brukar var duktig fram till efter middagen. Äter jag mycket en dag blir suget mer dagen efter .
Det är som heroin .
Hur mycket behöver du per dag? Och i vilken form?
Hört socker ska vara lika berondeframkallande som heroin....
Sockret . Jag söker ständigt efter kicken. Får jag den inte får jag abstinens och blir rastlös.
När jag fått kicken. Efteråt så får jag ångest. " detta var sista gången"
Jag har lyckats hålla mig fri till och från . Två gånger i ett år.med låg kolhydrats kost.
Men jag har fallit dit för att jag tror att jag kan leva som alla andra men det kan jag inte , jag är beroende . Då kan jag inte " unna mig" då måste jag avstå helt .
Just nu har jag svårt att kliva över abstinens dagarna och vara sockerfri.
Tanken gör mig ledsen. Fast att socker intaget bara ger mig ett kort varigt sus , alla andra timmar ångest .
Hur definierar du ditt sockerberoende? Exakt vad är det som du är beroende av? Hur gör du för att motverka det hela?
Sockret . Jag söker ständigt efter kicken. Får jag den inte får jag abstinens och blir rastlös.
När jag fått kicken. Efteråt så får jag ångest. " detta var sista gången"
Jag har lyckats hålla mig fri till och från . Två gånger i ett år.med låg kolhydrats kost.
Men jag har fallit dit för att jag tror att jag kan leva som alla andra men det kan jag inte , jag är beroende . Då kan jag inte " unna mig" då måste jag avstå helt .
Just nu har jag svårt att kliva över abstinens dagarna och vara sockerfri.
Tanken gör mig ledsen. Fast att socker intaget bara ger mig ett kort varigt sus , alla andra timmar ångest .