• Ida3434

    Letrozol

    Ska börja med min första kur Letrozol om några dagar.

    Någon som har erfarenhet från dessa tabletter?

  • Svar på tråden Letrozol
  • smurf11

    Jag använde Letrozol för över ett år sedan. Jag tog dem dag 3-7 men blev inte gravid, men månaden efter blev jag gravid!
    Ska nu börja igen nästa cykel tror jag!
    Vilka dagar ska du ta dem?

  • Hormonkarusellen

    Åh vill gärna hänga på på dig och höra hur det går! Ätit en kur men det gick inge bra på flera sätt

    1. Jag hade fått fel dag för vul, hade " som tur var" fuskat och legat en gång innan ändå, men skulle egentligen inte göra det förrän efter vul, när jag kom dit hade äl redan varit. Men det blev ju äl,så det var ju väldigt positivt!

    2. Ingen koll på när precis äl blev. Trodde det skulle vara dagen då jag hade vul, men då hade det ju varit, fick sedan höra att det var en vecka efter sista piller, vilket hade varit två dagar tidigare. Appen sa dock ytterligare två dagar tidigare baserat på temp

    3. Tempen blev kocko, höjdes för äl, men sjönk direkt. Hade lägre temp efter äl än innan, och har fortfarande inte fått mens...

    4. Får inte äta pillren utan vul innan äl. Läkaren har semester, så det verkar som att jag inte kommer få ta dem den här månaden, och missar då chansen under semestern

    Så nu väntar jag på mens, negativt test imorse och alla känningar borta.. hoppas på mens på måndag, för då kanske kanske jag kan ha chans att få en tid för vul innan äl om jag tar pillren.

    När ska du ta dem, och får du också göra vul samtidigt? Verkar vara olika, men jag fick inte äta dem utan att de har koll för då kan man släppa fler ägg :-S

  • Ida3434

    Vad spännande.

    Jag åt dag 3-7, gjorde vul dag 12 och de såg en äggblåsa på 16 mm och tjock slemhinna men tyvärr blev det ingen ÄL. :( Dubbelkur nästa gång. 

  • Hormonkarusellen

    Jag åt 4-8, eller 3-7, vi hade lite svårt att avgöra eftersom jah hade så himla liten blödning. Men vul dag 14 och då hade äl skett. Tänker dock att om jag haft äl senast dag 13, borde inte mensen kommit ni då? 16 dagar efter... ger det till på måndag så får jag testa igen och ringa min läkare om inget hänt. Då skulle jag vara minst 18 dagar efter äl, och då börjar det ju bli konstigt...

    Hur vet du att det inte släppte? Testade du eller fick du gå dit igen?

Svar på tråden Letrozol