• Hejida1989

E-cigg/vejpa ofarligt..?

Hej! Jag var förr storrökare men slutade samma dag jag plussade. Nu är mitt barn ca 1 år och jag har vart röksugen sen jag slutade.

Så efter hen vart född så började jag blossa lite, aldrig när jag var gravid! Och jag bytte kläder och duscha håret mm alltid efteråt. Men eftersom de var så jobbigt att ens röka och bara ett stressmoment så köpte jag hem e-cigg som är bara nikotin och ånga, alltså inga farliga ämnen som sätter sig i hår och kläder mm :) men jag undrar om man typ andas ut nikotin? För man ska ju inte sova i samma rum om man röker vanliga eftersom lungorna innehåller massa skit av vanliga, så undrar jag om man kan röka e cigg Och man inte andas ut skit..? Är de verkligen ofarligt? Inga kommentarer att de e dumt å röka för det vet jag själv ;) .. jag är ansvarsfull tjuvrökare och jag kan garantera att jag aldrig luktat rök framför hen!

• Svar på tråden E-cigg/vejpa ofarligt..?
  • Birgitta02

E-cig med nikotinampuller hamnar ju i lungorna, så rent logiskt borde du ju andas UT det också.  Men det är ju inte nikotinet som är farligt, det är de andra 4000 cancerframkallande gifterna som vanliga cig har.

Forskningen har ju inte kommit så långt vad gäller e-cig. Ingen vet vad biverkningarna egentligen är vad gäller dina egna lungor. Och jag har väldigt svårt att tro att ditt barn skulle ta skada för att DU röker e-cig, och inte ens i hens närhet.

• Dumbledore

Den forskning som finns visar väl på att man minskar mängden farliga ämnen enormt mycket när man byter till e-cigg. Jag hade inte oroat mig ett dugg för att sova med mitt barn, trots nikotininhalation. Du andas ju ut det du inhalerar, och inga farliga ämnen sitter kvar i kläder, hår, hud eller slemhinna.

Svar på tråden E-cigg/vejpa ofarligt..?