• Anonym (Anonym)

VAD HAR HÄNT MED MIN FOT? Se bild

Jobbar i butik och står upp och går dagligen. I tisdags från ingenstans när jag var på jobbet så fick jag ont i foten. På ovansidan. Precis i mitten på vänster foten, framför tårna liite mer åt vänster sidan. Igår var jag hos läkarn och han visste inte vad det var utan sa att jag skulle smörja med voltaren och ta smärtstillande. Och hade det inte gått över innan sista juni, då han går på semester så skulle jag höra av mig. Men med denna smärta som gör att jag inte kan gå eller stödja på det utan haltar så vill jag ha hjälp nu typ.

Idag, torsdag, är det så svullet. Och kan fortfarande inte gå. Vet inte vart jag ska ta mig till då jag aldrig varit med om liknande. Någon som känner igen nått? När ska det gå över liksom? Eftersom jag inte fick någon vidare hjälp av allmän läkaren så tänkte jag att jag frågar här.

Varning om du ej gillar fötter.

• Svar på tråden VAD HAR HÄNT MED MIN FOT? Se bild
  • Anonym (Vc)

Kan det vara ett insektsbett? Typ geting. Fick en liknande svullnad och ömhet en gång. Är det varmt? Kliar?

Annars ser det ut som en inflammation. Men hur plötsligt kom det? Har du trampat snett, haft skor som tryckt? Voltaren brukar vara standard vid liknande symtom.

• Anonym (Anonym)

Inget bett. Det kom från ingenstans när jag gick på jobbet. Trampade inte snett. Har inte dåliga skor. Det bara började göra ont. Liksom strålar ut i senorna typ.

• Anonym (Morton)

Mortons Neurom / Mortons syndrom är mitt förslag. Hade problem med det själv när jag hade ett jobb där jag stod och gick runt hela dagarna. Vidrigt ont gjorde det och jag blev sjukskriven några veckor när det var som värst.
    Kommer och går lite och kan enligt läkare jag träffat behöva opereras om man har svåra smärtor som inte går över.

• Anonym (Röntgen)

Sök vård igen nu när foten svullnat.

Sök på "marschfraktur".

Du kan behöva kryckor om du har ont att stödja på foten.

Lycka till!

• Hanky Panky
    Anonym (Morton) skrev 2017-06-14 22:02:41 följande:
    Mortons Neurom / Mortons syndrom är mitt förslag. Hade problem med det själv när jag hade ett jobb där jag stod och gick runt hela dagarna. Vidrigt ont gjorde det och jag blev sjukskriven några veckor när det var som värst. Kommer och går lite och kan enligt läkare jag träffat behöva opereras om man har svåra smärtor som inte går över.
    Precis vad jag skulle skriva. Har haft det också. Haltade lääänge innan jag gick till vc, och sen gick det bort med en iprenkur Tungan ute
Svar på tråden VAD HAR HÄNT MED MIN FOT? Se bild