• Glosan

Sömnproblem

Hej!
    Jag har sedan ngn månad sovit allt sämre på nätterna. Vissa nätter somnar jag inte alls, vissa sover jag 3-5 timmar. På helgerna har jag dock sovit gott så jag har tänkt att jag har byggt upp en enorm stress kring att jag inte kommer att kunna somna. Denna veckan har det blivit så illa att jag stannat hemma från jobbet. Jag skall till doktorn på måndag men känner mig nojig och orolig..
    Varför känner jag mig inte sömnig längre? Jag somnar knappt längre på dagen ens. Känns som kroppen går på högvarv, lätt hjärtklappning och tryck över bröstet. Jag känner mig så ynklig .

Jag har haft det stressigt både på jobbet o hemma det här året men just nu har det känts lite bättre. Det har varit turbulent på jobbet och kommer vara ytterligare hela året (omstrukturering) men min arbetsbörda har jag fått hjälp med så den är under kontroll, rätt lugnt.

Jag äter Levaxin för sköldkörteln och höjde dosen fast det var nog ett år sedan, men tänker om jag kan har blivit Hyper istället för Hypo?

Jag tycker inte jag har tecken på utbrändhet i övrigt, md minnet, koncentration, ork osv.

Kan ngn säga ngt lugnande, jag känner mig riktigt nojig just nu och undrar vad som händer..

• Svar på tråden Sömnproblem
  • Glosan

Ska tillägga att jag vart sömnstörd i flera år pga småbarn i huset men nu i vår har vi äntligen fått alla små att sova gott på nätterna och det är så ironiskt att jag då får dessa problem...

• Jessicaholm

Hej Glosan!

Känner igen mig så mycket om det du skriver, har själv varit där. Har du fått någon hjälp kring det än?

Måste bara tipsa dig om dessa, learningtosleep.se jag gick med sömnproblem i närmare 5 år innan jag tog tag i det och nu sover jag bättre än aldrig förr! Finns en del behandlingar på nätet som ska vara bra, har dock bara testat Learning to sleep behandling.

Lycka till! Hoppas du blir bättre snart

Svar på tråden Sömnproblem