• Anonym (28)

Hon har aggressionsproblem

Min sambo har aggressionsproblem.

När hon blir arg så blir hon riktigt arg. För att få ut sin ilska så slår hon i saker, kastar saker och är allmänt våldsam. Hon har aldrig slagit mig och det tror jag inte att hon skulle göra heller, men detta är ett problem.

En gång när hon blev arg på mig så slog hon sin iPhone i väggen (ingen impulskontroll har hon heller).. den gick totalt sönder så hon var tvungen att köpa en ny.

En annan gång slog hon sönder vårt glasbord och då sa jag sen att hon måste köpa ett nytt, det har hon inte gjort.

Igår var hon stressad och arg (inte på grund av mig) när hon höll på med vår gemensamma dator och då slog hon med knytnävarna på den så den är helt knäpp nu. Jag har sagt att hon får lämna in den på lagning och att jag inte tänker betala det.

Detta är lite av vad som skett. Jag tycker att det här är väldigt jobbigt. Hon slår sönder saker i vårt hem och betalar sen inte för att fixa det..

Dessutom bör hon ta itu med sina aggressionsproblem för detta är inte normalt.

Jag ska prata med henne om detta ordentligt ikväll när hon kommer hem. Någon som har något bra tips på vad jag kan säga/göra?

• Svar på tråden Hon har aggressionsproblem
  • John22

Skaffa en boxningssäck eller annan typ av slagpåse. Bättre att banka på den än på dyra saker som går sönder, och det funkar faktiskt väldigt bra för dem som har behov av att få ut sina aggressioner fysiskt.

Att andas djupt är också en bra teknik att tipsa om.

• Anonym (fwe)

Antingen så skärper hon till sig ordentligt, kanske gå till psykolog, blir det ingen bättring på låt säga 1 månad? Då får du lämna henne. Nästa gång slår hon dig! Manbeater!

• blibilligaeearg

Förstår henne .förbannade jävla pissteknik. Min jävla dator gick apeshit för 5 min, uppför sig som nåt jävla cp hänger sig och jävlas. Men i stället för att slå sönder en dator för ca 8000kr slog jag sönder ett tagnetbord ,känns så mycket bättre efteråt 

Brukar köpa med mig en kasse tagnet bord från ta till vara 5- 15 kr styck. Sen om man tappar kontrollen helt så är det ingen större förlust . Dessutom är det sunt att släppa ut ilska när man känner att det kokar över . Sen får man ju självfallet kontrollera det inte slå människor djur barn eller dyra saker 

• fornminne

Ställ ultimatum. Hon får lägga av med att förstöra era grejer (samt ersätta dem) eller så lämnar du henne. Hon måste också hitta bättre sätt att hantera sina aggressioner. Det där är inte ok beteende ÄVEN om hon inte har sönder något. Det är inget du ska behöva stå ut med.

Hade hon varit kille och du tjej hade många här skrivit LÄMNA direkt...

Svar på tråden Hon har aggressionsproblem