• Anonym (Pendel)

Hur mycket kan man lita på sin pendelns svar?!

Jag pendlar efter svar på frågor som är mig viktiga, jag vet att det är mitt undermedvetna som svarar mig men ändå.... dock, hur mycket kan man förlita sig på att pendeln ger korrekt svar. Eller ska man mer se det som en vägledning...?

• Svar på tråden Hur mycket kan man lita på sin pendelns svar?!
  • Anonym (x)

Jag skulle absolut inte förlita mig på något så osäkert som en pendel i synnerhet inte när det gäller viktiga beslut.
    Lyssna och lita på ditt eget omdöme istället, då får du bättre och mer tillförlitliga svar. 

• Aniiee

inte alls, så klart........

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Femhenist

Gör ett experiment. Lägg en krona i en sådan där lädermugg som man skakar tärningar i och fråga sedan pendeln. Upprepa detta 100 gånger och kolla hur många gånger pendeln svarade rätt. Lika trovärdig är nämligen pendeln när du ska göra livsval.

• Anonym (Obi Wan Kenobi)

Några skämtar med dig, men jag måste allvarligt be dig sluta med pendeln.
    Det är skadligt för din mentala hälsa om du tror att det som händer är förutbestämt, eller att "någon annan" ska fatta alla viktiga besluit åt dig.

Vi har en fri vilja och vi kan påverka vad som händer. Vi kan ta råd av andra människor, men besluten ska vi fatta själva, ett medvetet val.

Om du vill ha hjälp här på forumet är det mycket bättre att du ställer konkreta frågor om dina viktiga beslut. Vilken utbildning du ska gå, vilket jobb du ska ta, kärleksproblem, ekonomiska problem eller vad det nu kan handla om.

• Anonym (Pendel)

Jag håller med absolut. Jag litar inte naivt blind på pendeln men den gav mig lite trygghet i att bekräfta saker jag redan vet eller måste på egen hand ställa mig inför varje dag.

Men är intw pendeln ett medel som man kan använda sig för att kommunicera med sitt undermedvetna? Har jag förstått det som... självklart kan man även googla detta.

• Femhenist
    Anonym (Pendel) skrev 2017-06-15 19:37:16 följande:
    Jag håller med absolut. Jag litar inte naivt blind på pendeln men den gav mig lite trygghet i att bekräfta saker jag redan vet eller måste på egen hand ställa mig inför varje dag.

Men är intw pendeln ett medel som man kan använda sig för att kommunicera med sitt undermedvetna? Har jag förstått det som... självklart kan man även googla detta.
    Problemet är inte i vilken grad (naivt eller ej) som du bryr dig, utan att du över huvud taget ställer dig frågande till hur du ska förhålla dig till pendeln. Du går över gränsen när du tillmäter pendeln 1% av den avgörande effekten på dina beslut. Det enda vettiga svaret är därför att du är ute och cyklar å det grövsta om du tänker tanken. Pendeln säger INGENTING! 
Svar på tråden Hur mycket kan man lita på sin pendelns svar?!