Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Nadja00

Sitter fast i en lögn

Jag började gymnasiet förra sommaren, då sa jag till alla att jag var född 2001 men jag är egentligen född 2000, till en början va de ju inga problem men mu har jag börjat tänka och jag har insett att eftersom att jag fyller 18 på sommaren kommer jag vara 18 i ett helt år innan vi tar studenten, hur ska jag undervika att alla får reda på detta? Borde jag bara dröja ut på å ta mitt körkort och inte hänga med dom ut ? Elr typ säga att jag går ut på ett fake leg? Asså hatar verkligen detta och mina kompisar är redan tuffa mot mig som de är dom skulle aldrig prata med mig igen. Jag bor dessutom i en väldigt liten stad utanför Stockholm

och det hetsas av alla när man fyller 18.

Blir så ledsen för jag nu måste jag låtsat vara 17 i ett helt år när alla blir 18, vafan har jag

gjort. Vad ska jag göra???:(( asså efter gymnsiet kommer jag inte ha sä mycket kontraket med mina tjejkompisar, trivs ändå inte så bra med dom men fan asså.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-15 18:48
    Vill bara lägga till att jag vet att jag får skylla mig själv och att det var dumt

• Svar på tråden Sitter fast i en lögn
  • Lalle193kr

Men kära TS, det låter verkligen inte som en stor grej. Du får helt enkelt ta din beska medicin, berätta för alla att du är ett år äldre och förklara varför i hela friden du ljög om det. Sen kan du få vidare och ta körkort och köra runt alla dina minderåriga vänner och ha skitkul!

• vikingen 1164

berätta som det är och dett är alltid bäst med saningen oavset allt och ha det ärliga svaret på varför du sa som du gjorde passar det inte så gå vidare och fixa nya väner du har säkert någon gammal vän som kan backa din rygg 
    jag vet det är tufft att vara ung idag

• Anonym (Lugn bars)

Hej, jag förstår att det känns jobbigt att ha ljugit, men jag är säker på att det är en större grej för dig än vad det är för dem. De kommer absolut inte sluta vara dina vänner i så fall var dem aldrig det från början. Det kanske är jobbigt två dagar, sen är det annat som är på agendan . Gör ingen stor grej av det, utan bjud in dem till ditt suproce 18års party :). Du höll det hemligt för stt kunna ha värdta överaskningspartajet, och detta är snabbt glömt. Lycka till. Jag ska tänkapå dig.

Svar på tråden Sitter fast i en lögn