• Sommargrodan

Bugaboo vagn!!!! Vilken är BÄST?

Hej!

Vi ska köpa bugaboovagn, är första barnet. Det står mellan cameleon3 eller Buffalo. Ska främst gå asfaltsvägen/stan, och lätta grusvägar:)

OBS! Är helt insnöade på bugaboo så tips och erfarenheter från endast "bugaboo-are" tack! :)

Så helt enkelt, vilken är bäst?!?

• Svar på tråden Bugaboo vagn!!!! Vilken är BÄST?
  • viseversa

Buffalo. Stora framhjul. Det slår allt. Snö,grus,lera. Och punkteringsfria däck. Dessutom snyggare.

• Anonym (K)

Håller med ovanstående! På buffalon sitter dessutom ligg-/sittdelen högre så man inte behöver böja sig lika mycket när man lyfter i/ur barnet.

• viseversa
    Anonym (K) skrev 2017-06-15 22:01:27 följande:

Håller med ovanstående! På buffalon sitter dessutom ligg-/sittdelen högre så man inte behöver böja sig lika mycket när man lyfter i/ur barnet.

Precis. Ser ingen anledning alls att välja cam före Buffalo.
  • LittleSunshine84

Har buffalon och är sååå nöjd! Lätt att fälla ihop, bära osv! För mig känns Camelon mer som en resvagn (är inte det men känns tunnare).

Har en Navy Classic buffalo :)

• Söderpappan

Vi har haft en hel drös med olika vagnar men buffalon har varit med nästan från början och finns kvar fortfarande, nu med andra barnet. Det är den bästa vagnen vi haft tycker jag. Jag är ganska lång och tycker att många andra vagnar är jobbiga att köra för handtaget sitter så lågt. Sen allt som viseversa skrev. Vi har haft den på stranden också, går att fälla den så man kan dra den enkelt i lös sand med barn i.

Tror inte jag tetsat cameleon3.

• LillaJag06

Jag hade en cameleon (den första modellen) och jag har varit nöjd med den. Kört mycket stadskörning och kullerstenar. Den har tyvärr inte så bra stötdämpning som jag hade önskar så tror att en Buffalo är bättre om man tycker att det är väldigt viktigt.
    Har en donkey nu och den har ju större lufthjul.
    Lite bättre körkänsla även om jag tycker att min cameleon kändes stabilare. Mannen tycker tvärtom.

Svar på tråden Bugaboo vagn!!!! Vilken är BÄST?