• student2013

Hur tungt är för tungt?

Hej Familjeliv!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid. Det är ju alltid många funderingar kring det. Denna tråden handlar om 2 jobbrelaterade. Jag jobbar med att köra ut och packa fruktkorgar. Det är en utvecklingsanställning. Det jag undrar är hur mycket borde jag kunna lyfta? Sen hur och när ska jag berätta för min chef att jag är gravid?

// precis plussat.

• Svar på tråden Hur tungt är för tungt?
  • syntharen

Du kan lyfta precis som du alltid gjort, inga problem. Jag jobbar själv som brevbärare och lyfter totalt sett flera 100 kg om dagen, ca 5-10 kilos backar med post. Jag jobbade och var gravid samtidigt och lyfte som vanligt.

• student2013

Tack för ditt svar. Dock är det tyngre än 10 kg visa dagar flera gånger när vi gör fruktkorgarna.

• Carambolan

Omöjligt att säga. Jag har kunnat lyfta och röra mig nästan som vanligt fram till förlossningen. Andra har otur och får tidigt så allvarlig foglossning att de går på kryckor större delen av graviditeten.

• Virrepannan

Rådgör med bm om hur tungt du får lyfta och hur länge du får jobba, det är jätteindividuellt. Grattis iallafall :)

• student2013

Tack för svar. Ska träffa bm om nästan 2 veckor. Så får se hur det går fram till dess.

Tack för grattiset :)

• Virrepannan
    student2013 skrev 2017-06-16 14:08:18 följande:

Tack för svar. Ska träffa bm om nästan 2 veckor. Så får se hur det går fram till dess.

Tack för grattiset :)

Framförallt är det nog sunt förnuft som råder, som vanligt. Lyssna på kroppen och känn in vad den tycker :)
  • student2013
    Virrepannan skrev 2017-06-16 15:02:11 följande:
    Framförallt är det nog sunt förnuft som råder, som vanligt. Lyssna på kroppen och känn in vad den tycker :)
    Okej, får se vad den säger då dem kommande veckorna :)
Svar på tråden Hur tungt är för tungt?