• Anvandarnamnfinnsinte

Tonårsdoft

Sonen börjar bli tonåring och som ett brev på posten börjar det lukta instängd tonårskille hemma. Hur blir man av med den doften? ????

• Svar på tråden Tonårsdoft
  • glutten

Se till att sonen duschar varje dag och byter kallingar, strumpor och T-shirt varje dag. Kanske även tröja och byxor. Utöver det får ni väl vädra... :)

• Anonym (duscha)

Tonåringar behöva duscha mer än barn, så enkelt är det. Skaffa en deo till honom och förklara att han behöver använda den efter varje gång han duschat. 
    Givetvis byta kläder vare dag, en del svettas något oerhört i tonåren.

• Anvandarnamnfinnsinte

Allt de gör vi redan :(

Räcker med att han sitter med ett par kompisar på rummet en stund så går det en unken doft i hela huset. Och kompisarna luktar inte direkt mumma de heller.

Tänkte om det finns någon form av huskur eller luftrenare som är bra för att rena luften..

• Anonym (C)

Haha, det undrar jag oxå :D Här luktar det antingen instängd tonårspojke eller mängder av deospray ;D Tvätta sängkläderna oftare än vanligt kanske kan funka, typ varannan dag :)

• Anonym (Mams)

Skodeo, tvätta jympaskor, tvätta munktröjor och jackor - inte bara T-shirts. Påminna om att packa upp & tvätta träningskläder. Ha flera par skor att växla mellan. Tjata om att duscha efter skoljympan.

• the cupcake

Jag har använt ett gammalt husmorstips, att ställa en liten skål med ättika, i mindre utrymmen (tex garderob) när jag behövt bli av med dålig lukt. Men det kanske inte funkar i ett helt rum..? Obestämd

Svar på tråden Tonårsdoft