• blommanblommor

Blir inte medbjuden till min pojkväns familjemiddagar

Hej! Jag skulle gärna höra era tankar kring detta och skulle gärna ta emot tips på hur jag kan tackla detta problem då jag inte vill göra slut!

Har varit tillsammans med min pojkvän i snart nio månader pch jag har fortfarande inte fått träffa varken hans syster eller föräldrar trots att jag vid flera tillfällen uttryckt att det vore viktigt för mig. Som svar på det har han sagt att det är självklart att jag ska få träffa dem men det sker aldrig. Istället har han skickat snaps små videoklipp på deras middagar tillsammans där även hans systers pojlvän är med i bild. Jag tar mycket illa id mig men tänker att jag kanske är känslig. Dessutom ska vi om två månader påbörja en distansrelation då han snart flyttar utomlands i fyra månader. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Blir inte medbjuden till min pojkväns familjemiddagar
  • Anonym (O)

Har han träffat din familj? Är ni från olika kulturer, socialgrupper eller religioner? Kan det vara en rädsla från honom att du inte ska passa in eller bli accepterad? Vad anger han själv för anledning? Inget svar, men många frågor från mig. Finns det ingen rimlig anledning kan det tyvärr vara så att han inte riktigt ser någon framtid med dig.

• Anonym (Samma)

Trodde det var jag som skrivit först. Är i samma sits men varit ihop 1,5 år. Vi bor ihop!! Ändå inte fått följa med honom hem till familjen och de har inte varit här. Min kille är inte svensk. Är din?

• LionQueen88

Han kanske är som jag och inte ser någon mening med att partnern ska träffa familj och vänner. Det är mig han är ihop med, inte dom.
    Vet du om han låtit tidigare flickvänner träffa familjen? 

• Anonym (Samma)
    LionQueen88 skrev 2017-06-16 23:52:02 följande:

Han kanske är som jag och inte ser någon mening med att partnern ska träffa familj och vänner. Det är mig han är ihop med, inte dom.

Vet du om han låtit tidigare flickvänner träffa familjen? 

Men är man ihop så är det ju självklart att man vill träffa familjen för man blir en del av familjen om partnern har bra relation till föräldrarna.
  • LionQueen88
    Anonym (Samma) skrev 2017-06-16 23:56:31 följande:
    Men är man ihop så är det ju självklart att man vill träffa familjen för man blir en del av familjen om partnern har bra relation till föräldrarna.
    Nej min partner blir inte en del av min familj trots att jag har en bra relation med mina föräldrar.
  • Anonym (Samma)
    LionQueen88 skrev 2017-06-17 00:08:29 följande:

Nej min partner blir inte en del av min familj trots att jag har en bra relation med mina föräldrar.

Alla är vi olika. Jag vill att min sambo blir en del av hela min familj.

Men så kanske det är , som du säger. Att de inte vill att man blir en del i familjen.
  • blommanblommor

Ja han är svensk! Kan jag ta upp det med honom. I så fall hur? Det är särskilt konstigt då systerns pojkvän verkar få ha blivit en del av familjen.

• Anonym (Flickvän)
    blommanblommor skrev 2017-06-17 08:55:26 följande:

Ja han är svensk! Kan jag ta upp det med honom. I så fall hur? Det är särskilt konstigt då systerns pojkvän verkar få ha blivit en del av familjen.

Men dom kanske har varit ihop länge?Däremot om ni skulle bo ihop så är det väl nästan alltid så att man träffar sin partners familj.Har du frågat honom?
  • Anonym (O)

Han ser kanske inte någon framtid med dig.

• Anonym (S)

Både jag och mina syskon brukar inte presentera våra pojk/flickvänner för vår familj innan minst ett år har gått. Hade blivit alltför många eventuellt blivande svärsöner/döttrar att connecta med genom åren. Vi ser ingen mening med att våra föräldrar ska lära känna våra kortvariga förhållanden- man kan ju inte från början veta om det blir långvarigt, även om man VILL det.

• Anonym (Flickvän)
    Anonym (S) skrev 2017-06-17 10:09:51 följande:

Både jag och mina syskon brukar inte presentera våra pojk/flickvänner för vår familj innan minst ett år har gått. Hade blivit alltför många eventuellt blivande svärsöner/döttrar att connecta med genom åren. Vi ser ingen mening med att våra föräldrar ska lära känna våra kortvariga förhållanden- man kan ju inte från början veta om det blir långvarigt, även om man VILL det.

Jag tycker att det är helt rätt.Har inte själv haft nåt behov att träffa pojkvännens familj direkt.Har nästan önskat att få vänta tills det är rätt tid och man har varit ihop ett bra tag.
  • Physalis

Hur gamla är ni?

Finns det barn inblandat?

Min uppfattning är att vuxna utflugna människor, speciellt om de haft ett par förhållanden innan, väntar längre med att introducera nya partners för familjen.

Finns det barn inblandat finns det också goda skäl till att vänta med att introducera nya partners, även om många verkar strunta i det om man ska gå efter vad som sker på familjeliv.

Oavsett vilket så hjälper det knappast att tjata om han inte är redo, snarare tvärtom.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (olika)

Ja, det kan ju var väldigt olika.
    Jag träffade mina svärföräldrar ganska snart när vi träffats, men min mans bror har vi träffat enbart hos svärföräldrarna(när vi råkat vara där samtidigt, max en handfull gånger), hemma hos oss(max 2-3ggr) på 15 ÅR. Vi bor inte mer än 2 mil från varandra och jag har aldrig ens varit hemma hos dom i deras hus!
    Nu har jag gett upp - det kommer aldrig att hända. Och jag tror inte det beror på mig - de måste vara de som är speciella.
    Nu träffas inte min man med deras familj heller, men de ringer ibland till varandra i alla fall.
    Alla familjer är olika.

• Anonym (Vara med)
    blommanblommor skrev 2017-06-16 23:28:19 följande:

Hej! Jag skulle gärna höra era tankar kring detta och skulle gärna ta emot tips på hur jag kan tackla detta problem då jag inte vill göra slut!

Har varit tillsammans med min pojkvän i snart nio månader pch jag har fortfarande inte fått träffa varken hans syster eller föräldrar trots att jag vid flera tillfällen uttryckt att det vore viktigt för mig. Som svar på det har han sagt att det är självklart att jag ska få träffa dem men det sker aldrig. Istället har han skickat snaps små videoklipp på deras middagar tillsammans där även hans systers pojlvän är med i bild. Jag tar mycket illa id mig men tänker att jag kanske är känslig. Dessutom ska vi om två månader påbörja en distansrelation då han snart flyttar utomlands i fyra månader. Vad ska jag göra?

Är du med på middagarna nuförtiden?
Svar på tråden Blir inte medbjuden till min pojkväns familjemiddagar