Hela mitt liv håller på att falla samman
Det känns som om allt bara trillar samman runt mig. Min pappa är svårt sjuk och bad idag om hjälp för att ta livet av sig. Jag förklarade för honom att det aldrig kommer att hända att han får hjälp av mig till något sådant. Min syster kan inte acceptera att han är förändrad, han är närmare 90 och orkar inte mer. Men hon verkar inte förstå att han med ålderns rätt är både trött och förändrad. Han är inte samma pappa som han var för några år sedan och ovanpå detta så är han dessutom sjuk. Hon och pappa kommer i konflikt nästan varje dag och sedan ringer de till mig och berättar om hur frustrerade de är och avslutar alltid samtalet med att jag inte får berätta för den andra om vad jag precis har hört. Min man är trött och vill inte umgås med andra, så just nu träffar jag bara min sjuka pappa, min trötta man, mina arbetskamrater och min syster. Varannan dag så är det hem till pappa för att se till honom. Jag håller på att gå under och orkar snart inte mer. Gråter floder på väg till jobb och samma sak när jag kör hem.