• Anonym (Funderar)

Medicinsk sekreterare - vad tjänar du?

Funderar på att börja läsa igen och då till medicinsk sekreterare. Men blir inte riktigt klok på vad de tjänar?

Skulle du vilja berätta din lön/antal år i yrket/var du jobbar?

Tacksam!

• Svar på tråden Medicinsk sekreterare - vad tjänar du?
  • Anonym (Vårdadmin)

Jag tjänar efter 30 år i yrket 28000 kr. Kommer att snart börja ny tjänst och får då 33000 kr. Arbetar inom VG-regionen.

• Anonym (Undrar oxå)

Vill oxå veta. Särskilt vad ni som är nyutexaminerade tjänar.

• Anonym (Annan vårdpersonal)

Vet ej lönen men arbetsmarknaden är just nu i alla fall ypperlig, utbildningen är kort och jobbet verkar inte så svårt. Dessutom är det nästan bara dagtid.

• Anonym (Funderar)
    Anonym (Vårdadmin) skrev 2017-06-18 22:18:26 följande:

Jag tjänar efter 30 år i yrket 28000 kr. Kommer att snart börja ny tjänst och får då 33000 kr. Arbetar inom VG-regionen.

Tack för ditt svar!

Har du upplevt att nya som börjar och är ganska nyutexaminerade har en lön som ligger lite för nära din?

Det är lite den sits jag är på mitt jobb och det börjar gnaga lite för mycket i mig..
  • Anonym (Funderar)

Fler medicinska sekreterare som vill svara? :)

• Rosa Fluff

Jag är inte färdig utbildad än men hos oss Östergötland ligger ingångslönen som ny utbildad och utan särskild arbetslivserfarenhet på 21.000 brutto.

• Anonym (Funderar)

Tycker lönerna ligger skrämmande lågt. Varför är det så?

• Anonym (Funderar)
    Rosa Fluff skrev 2017-06-19 09:58:45 följande:

Jag är inte färdig utbildad än men hos oss Östergötland ligger ingångslönen som ny utbildad och utan särskild arbetslivserfarenhet på 21.000 brutto.

Hur trivs du med utbildningen i övrigt? :)
  • Rosa Fluff
    Anonym (Funderar) skrev 2017-06-19 12:14:16 följande:

Hur trivs du med utbildningen i övrigt? :)

Jätte bra. Vi har mycket praktik så det är superkul. Roligare än latin lektionerna. ; ) Känns att jag hittat rätt. : )
Svar på tråden Medicinsk sekreterare - vad tjänar du?