• OsäkerKille96

Trång förhud

Som titeln säger så har jag alldeles för trång förhud, kan alltså inte dra bak förhuden helt under ollonet. Jag är 21 år gammal och oskuld. Jag är alldeles för blyg för att gå till vårdcentralen för att kolla upp det.

Jag undrar, till er tjejer, spelar det roll? Har ni erfarenhet av killar med för trång förhud, och var det okej för er?
    Och killar som har det, hur funkar erat sexliv? Bryr sig tjejerna?

• Svar på tråden Trång förhud
  • Bert

Jag har själv haft för trång förhud, var i din ålder när jag tog mod till mig att ringa vårdcentralen. Ett snabbt ingrepp och besvären var förbi.

Hade samlag och sex innan detta och tjejer är inte dom som bedömer en snopp.

Men det blev problem med svullnader, sveda och värk i snoppen vid samlag. Även kondomer gick sönder i början och det beror inte på att den är stor.

RING vårdcentralen och må mycket bättre, krävs mod men du lär inte ångra dig.

Bert

• Henrikzzz

Som Bert sa, bara att samla mod och ringa vårdcentralen. Ingreppet är snabbt och besvärsfritt.

Hade problem med trång förhud som tonåring, men som tur är kunde jag töja ut det. Det är fortfarande lite trångt, men kan nu dra tillbaka det hela vägen besvärsfritt.

Grejen är att du kommer få problem om du börjar ha sex utan att dra tillbaka förhuden, och det känns skönare med ollonet exponerat. Det är även viktigt för din personliga hygien att du kan tvätta dig där nere. Varje gång du duschar ska du dra tillbaka och tvätta rent. Det osar bakterier och snusk där. Och när du väl får hem en tjej så vill du vara fräsch. :) 

• holidodi

Hade samma sak, det är bara att tänja så går det över ollonet till slut, det kommer att göra lite ont och svida när du tänjer men det det går över med tidem, skinnet tänjer ju sig så de tär ok. Går det inte att tänja så får du gå till doktorn och fixa det.
    De skär de bort den huden som hindrar att ollonet att komma fram. Det är framför allt för att kunna tvätta sig ordenligt, annars blir det kvar en massa baskelusker därrunder.

• Anders 386

Hade också trång förhud i min tidiga pubertet. Jag tänjde lite försiktigt, lite varje dag, sen löste det sig. 
    Lek lite mer med snoppen så kanske det rättar till sig. 
    På sikt måste du ändå lösa det, själv eller hos läkare. 

• Anonym (Amanda Grujic.)
    OsäkerKille96 skrev 2017-06-19 00:16:04 följande:

Som titeln säger så har jag alldeles för trång förhud, kan alltså inte dra bak förhuden helt under ollonet. Jag är 21 år gammal och oskuld. Jag är alldeles för blyg för att gå till vårdcentralen för att kolla upp det.

Jag undrar, till er tjejer, spelar det roll? Har ni erfarenhet av killar med för trång förhud, och var det okej för er?

Och killar som har det, hur funkar erat sexliv? Bryr sig tjejerna?

Jag bryr mig inte om det, men det är enklare att hans sträng blir skadad och börjar blöda urartad.
Svar på tråden Trång förhud