• burningsensation

Barnlängtan + deprimerad

Bakgrund: är 23 år (tjej) och min sambo är 25, har varit tillsammans i 7 år och ska precis bygga hus. Har bott i lägenhet i ca 5 år. Båda har fasta heltidsjobb med bra inkomst.

Har sedan ca 2 år tillbaka haft en väldig barnlängtan, och den har blivit otroligt stark den senaste tiden. Har bäbisar och graviditet nästan konstant i huvudet. Har till och med gått så långt att jag blir väldigt ledsen efter varje gång vi har haft skyddat sex. Min sambo vet om min barnlängtan, han vill också jättegärna ha barn men har bestämt sagt att han inte vill försöka förrän huset står klart och det har gått några månader så att vi ser att vi kan klara av alla räkningar osv (vilket jag förstår, men jag vet redan att det inte kommer vara några problem ekonomiskt), det vill säga ca 1,5-2 år innan han vill försöka. Detta är i min värld oacceptabelt, och för varje dag vi inte försöker desto värre mår jag. Har haft depression i ca 1-2 år, och detta är en stor del varför. Jag kan ju inte tvinga honom att skaffa barn, men samtidigt känner jag att jag inte kan vänta längre. Vad ska jag ta mig till? Har någon här varit i en liknande situation?

• Svar på tråden Barnlängtan + deprimerad
  • Olivia1995

Var i liknande situation då min sambo bara ville vänta.. svårt för mig att acceptera då min enda längtan var att skaffa barn..

det enda man kan göra är tyvärr ovh vänta :/ jag har väntat ett tag och nu känner han sig redo, tog ett tag men det är det värt. Jag menar ett barn är inget man vill tvinga på någon :( men förstår precis hur du känner, skitjobbigt....

Svar på tråden Barnlängtan + deprimerad