• poppa01

    varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?

    motargument.se/2017/06/18/icke-vita-rasistiska-bildtyper-se/

    läs den.

    och araberna, turkarna och asiater har sysslat med slavhandel och imperalism:

    en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade
    chickgeek.org/wp-content/uploads/2013/07/105.jpg
    en.wikipedia.org/wiki/Mongol_invasions_and_conquests

    kan någon feminist visa mig någon vetenskaplig fakta som visar att vita är mer rasistiska än andra?

  • Svar på tråden varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?
  • Glinda från Oz

    Du behöver läsa på om vad feminism är istället för att hitta på dina egna tolkningar.

  • Carambolan

    Känner inte igen mig i din bild av feminism. Källa?

  • Lena

    Nej de anser bara att andra grupper inte kan vara det mot vita pga historien med förtryck från vita mot färgade.

  • KlunsSmurfen

    Varför kommer det 1000 trådar på FL med påståenden som bygger på okunskap, generalisering, fördomar?
    Varför ska feminister vara bättre?

  • Tecum
    KlunsSmurfen skrev 2017-06-19 08:25:34 följande:
    Varför kommer det 1000 trådar på FL med påståenden som bygger på okunskap, generalisering, fördomar?
    Varför ska feminister vara bättre?
    Poängen med feminism är ju att den ska vara bättre - för alla. Om inte det stämmer är det ingen mening att vara feminist.
  • äldreochklokare
    poppa01 skrev 2017-06-19 05:09:32 följande:

    motargument.se/2017/06/18/icke-vita-rasistiska-bildtyper-se/

    läs den.

    och araberna, turkarna och asiater har sysslat med slavhandel och imperalism:

    en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade
    chickgeek.org/wp-content/uploads/2013/07/105.jpg
    en.wikipedia.org/wiki/Mongol_invasions_and_conquests

    kan någon feminist visa mig någon vetenskaplig fakta som visar att vita är mer rasistiska än andra?


    Nu tycker jag din TS är oerhört enkelspårig men ok, I'll bite:

    Här har du några exempel på vad vita gjort mot andra: 

    Ska vi börja med Hitler och andra världskriget? Om du åker till tex Auschwitz får du i detalj veta att man såg fångarna som "material", inte som människor. Man tog deras hår till att väva in i tyger, deras ev. guldplomber i tänderna, och givetvis all tillhörigheter när de kom fram (dessa skickade sedan till tyska familjer som hade flyttat in i tex judarnas tvångsövertagna bostäder). Men, främst var de arbetskraft, tills de dog av svält och det hårda arbetet. De flesta överlevde i ca 2-3 månader, sen orkade inte kroppen mer.

    Sedan kan du läsa på om "The stolen generation" i Australien så får du veta vad de vita har gjort mot aboriginerna. Detta är klassat som ett av de grövsta folkmorden i hela världen. 

    Håller vi oss fortfarande i äldre tid så är det givetvis slaveriet i USA som är en av de största punkterna. Att åka med stora skepp till Afrika, med våld kidnappa en massa människor och bara se dem som verktyg, skicka dem över havet under otroliga umbäranden och sen hamna i ett liv i slaveri är inte precis vad man kallas humant. 

    Eftersom det under 16-1800-talet var Imperialismens tid, hela världen utforskades var det givetvis inte bara vita som försökte roffa åt sig land. Det är tydligen så människan gör, tyvärr. 
    I krigstid vill man givetvis försöka överleva och skydda sig själv och sina närmaste först. Så gör alla, oavsett hudfärg eller religion. 

    Det är absolut inte bra eller mera "rätt" för att en viss grupp människor beter sig illa, det är jävligt fruktansvärt vilket som. Därför anser jag att din fråga är felställd, helt enkelt. 
    Tyvärr verkar det som om mänskligheten ibland inte utvecklats  från stenåldern: jakt, överlevnad, fortplantning. 
  • Konservativ
    äldreochklokare skrev 2017-06-19 09:19:24 följande:
    Nu tycker jag din TS är oerhört enkelspårig men ok, I'll bite:

    Här har du några exempel på vad vita gjort mot andra: 

    Ska vi börja med Hitler och andra världskriget? Om du åker till tex Auschwitz får du i detalj veta att man såg fångarna som "material", inte som människor. Man tog deras hår till att väva in i tyger, deras ev. guldplomber i tänderna, och givetvis all tillhörigheter när de kom fram (dessa skickade sedan till tyska familjer som hade flyttat in i tex judarnas tvångsövertagna bostäder). Men, främst var de arbetskraft, tills de dog av svält och det hårda arbetet. De flesta överlevde i ca 2-3 månader, sen orkade inte kroppen mer.

    Sedan kan du läsa på om "The stolen generation" i Australien så får du veta vad de vita har gjort mot aboriginerna. Detta är klassat som ett av de grövsta folkmorden i hela världen. 

    Håller vi oss fortfarande i äldre tid så är det givetvis slaveriet i USA som är en av de största punkterna. Att åka med stora skepp till Afrika, med våld kidnappa en massa människor och bara se dem som verktyg, skicka dem över havet under otroliga umbäranden och sen hamna i ett liv i slaveri är inte precis vad man kallas humant. 

    Eftersom det under 16-1800-talet var Imperialismens tid, hela världen utforskades var det givetvis inte bara vita som försökte roffa åt sig land. Det är tydligen så människan gör, tyvärr. 
    I krigstid vill man givetvis försöka överleva och skydda sig själv och sina närmaste först. Så gör alla, oavsett hudfärg eller religion. 

    Det är absolut inte bra eller mera "rätt" för att en viss grupp människor beter sig illa, det är jävligt fruktansvärt vilket som. Därför anser jag att din fråga är felställd, helt enkelt. 
    Tyvärr verkar det som om mänskligheten ibland inte utvecklats  från stenåldern: jakt, överlevnad, fortplantning. 
    Jag förstår inte riktigt ditt svar. Menar du att de vita har betett sig sämre än andra i historien?

    1. Ja, det är hemskt att kidnappa andra och tvinga in dem i slaveri? Vilken hudfärg hade de som gjorde just detta i Afrika?

    2. Menar du att tiden innan 1600-talet var fritt från eller mindre intensivt när det gäller imoeriebyggande? Vad tycker du om aztekernas imperium och hur de behandlade sina underkuvade? Vad tycker du om muslimernas framfart i nordafrika på 600-talet? Vad tycker du om Maoriernas behandling av Murorerna?
  • RMC
    poppa01 skrev 2017-06-19 05:09:32 följande:

    motargument.se/2017/06/18/icke-vita-rasistiska-bildtyper-se/

    läs den.

    och araberna, turkarna och asiater har sysslat med slavhandel och imperalism:

    en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade
    chickgeek.org/wp-content/uploads/2013/07/105.jpg
    en.wikipedia.org/wiki/Mongol_invasions_and_conquests

    kan någon feminist visa mig någon vetenskaplig fakta som visar att vita är mer rasistiska än andra?


    Vi ska nog skilja lite på feminister i Sverige och resten av världen, få feminister från ex Ryssland  USA eller var som helstifrån skulle känna igen sig i de rent ut sagt vrickade Svenska feminsiternas världsbild.

    Deras hat mot den vite mannen beror troligen på deras egna tillkortakommande, 
    Riktigt lågt alltså.
  • Kirenaj68
    RMC skrev 2017-06-19 12:50:17 följande:
    Vi ska nog skilja lite på feminister i Sverige och resten av världen, få feminister från ex Ryssland  USA eller var som helstifrån skulle känna igen sig i de rent ut sagt vrickade Svenska feminsiternas världsbild.

    Deras hat mot den vite mannen beror troligen på deras egna tillkortakommande, 
    Riktigt lågt alltså.
    Ligger nog lite i det du skriver här. Jag känner en tjej som har, ärligt talat, spårat ur fullständigt. Hon är en riktig ärkefeminist. Det har hon inte alltid varit utan det har kommit under de senare åren. Vad som utlöst detta har jag ingen aning om, men det kan ha att göra med hennes utseende. Utan att gå in på detaljer kan man säga att hon inte är en tjej som männen spanar in precis. Snarare tvärtom. Det är förstås bara min teori. Det kan vara något annat som ligger bakom. Hursomhelst. Hon ser feminism i allt och det behövs inte mycket för att hon ska hamna i affekt. Hon har blivit en plåga att umgås med. Man får vakta varje ord man säger. Annars är hon igång direkt. Det tycker jag är tråkigt för innerst inne är hon en go tjej och vi har alltid haft kul ihop. Åtminstone hade vi det förr. Nu börjar även hennes närmaste väninnor börjat undvika henne. Jag tycker det är synd och vet inte riktigt vad jag ska göra.  
  • 100kgpappa
    äldreochklokare skrev 2017-06-19 09:19:24 följande:

    Nu tycker jag din TS är oerhört enkelspårig men ok, I'll bite:

    Här har du några exempel på vad vita gjort mot andra: 

    Ska vi börja med Hitler och andra världskriget? Om du åker till tex Auschwitz får du i detalj veta att man såg fångarna som "material", inte som människor. Man tog deras hår till att väva in i tyger, deras ev. guldplomber i tänderna, och givetvis all tillhörigheter när de kom fram (dessa skickade sedan till tyska familjer som hade flyttat in i tex judarnas tvångsövertagna bostäder). Men, främst var de arbetskraft, tills de dog av svält och det hårda arbetet. De flesta överlevde i ca 2-3 månader, sen orkade inte kroppen mer.

    Sedan kan du läsa på om "The stolen generation" i Australien så får du veta vad de vita har gjort mot aboriginerna. Detta är klassat som ett av de grövsta folkmorden i hela världen. 

    Håller vi oss fortfarande i äldre tid så är det givetvis slaveriet i USA som är en av de största punkterna. Att åka med stora skepp till Afrika, med våld kidnappa en massa människor och bara se dem som verktyg, skicka dem över havet under otroliga umbäranden och sen hamna i ett liv i slaveri är inte precis vad man kallas humant. 

    Eftersom det under 16-1800-talet var Imperialismens tid, hela världen utforskades var det givetvis inte bara vita som försökte roffa åt sig land. Det är tydligen så människan gör, tyvärr. 

    I krigstid vill man givetvis försöka överleva och skydda sig själv och sina närmaste först. Så gör alla, oavsett hudfärg eller religion. 

    Det är absolut inte bra eller mera "rätt" för att en viss grupp människor beter sig illa, det är jävligt fruktansvärt vilket som. Därför anser jag att din fråga är felställd, helt enkelt. 

    Tyvärr verkar det som om mänskligheten ibland inte utvecklats  från stenåldern: jakt, överlevnad, fortplantning. 


    Nu köpte man ju slavarna av de lokala (svarta) kungarna, så slavhandel är ingen "vit" företeelse.

    Muslimer höll med slavar långt in på 1900-talet, och gör det i princip fortfarande runt persiska viken.

    Övergrepp mot andra folkgrupper har förekommit i alla tider, ingen är bättre eller sämre än någon annan.

    Men det finns en väldigt märklig inställning ifrån framförallt vänsterhåll att bara vita kan vara rasister.
Svar på tråden varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?