• hejlina

Hjälp! Tips på hur han tar nappen!

Hej!

Min son på 2 månader vet fortfarande inte hur man ska suga på nappen. Han biter/lirkar med tungan och sen spottas nappen ut. Jag har köpt massa olika nappar men han förstår inte hur han ska göra! Jag vet att vissa anser att det bara är onödigt med napp, och att det bara är att acceptera att vissa barn inte tar den. Men det skulle verkligen underlätta SÅÅÅ mycket för oss. Så snälla! Har ni några tips så skriv!

• Svar på tråden Hjälp! Tips på hur han tar nappen!
  • Anonym (Samma)

Samma med vår, har gett upp. Ibland har vi lyckats få henne ta den men även om hon börjar snutta nån gång då och då åker den ut efter ca 30 sekunder. Har kommit fram till att det inte är värt ansträngningen att hålla på och stoppa dit den hela tiden. Tänk på att om ungen istället blir jätteledsen varje gång den tappar nappen så får man vara beredd hela tiden. Började få de tendenserna lite så jag gav upp. Hon får vara napplös så länge!

• Annelie 76

Min andra vägrade napp. För var jag tveksam, första hade ju blivit lugnare med napp osv men jag orkade inte insistera. Bästa beslutet NÅGONSIN. Så skönt att slippa hålla reda på napparna, vakna mitt i natten för att stoppa in i munnen, köpa nya hela tiden osv. En enda gång har sonen blivit hysteriskt ledsen men då gick det att trösta honom med snuttefilten. Så mycket enklare tillvaro denna gång utan de där förbaskade napparna. Nästa barn blir också utan napp.

• mammalovis

Första vägrade napp, andra tog, tredje vägrade ... Varför tvinga ett barn som inte har behovet? En del bebisar behöver inte nappen och väljer att tugga på knutarna till snuttefilten istället. Alla mina tre har haft en snuttefilt eller ja, helst samma i flera exemplar ...

Dessutom sägs det att det är föräldrar som bibehåller barns nappvanor när sugbehovet minskar efter året och för vissa är det ett elände att bli av med dem, så varför börja?

Alla barn tar inte nappflaska heller. Till och med svärmor med sex egna barn fick ge upp försöken med vår son.

Svar på tråden Hjälp! Tips på hur han tar nappen!