• Emmao

    Pengar på barnrummet?

    Hej! 

    Jag är ny här så vet inte om det är en relevant fråga men efter diskussioner med vänner undrar jag: Hur mycket pengar skulle ni tänkas lägga på tex en poster i A3 format till era barns rum? Lägger ni mer pengar på leksaker eller inredning till era barn? 
  • Svar på tråden Pengar på barnrummet?
  • Fru Ve

    Lägger extremt lite på inredning av barnrum. Äldsta sonens rum har vi målat med en färg han gillar. Mellansonen har samma tapeter som var i rummet då vi flyttade in (rosa). Men ingen av barnen efterfrågar ny inredning heller. Lägger helt klart mer på leksaker. Posters de har på väggarna är typ såna man får med minecraft tidningen....

  • Tow2Mater

    Kanske 200 kr, beror ju på vad det är. Några "Plants versus Zombie" posters hittade jag aldrig gratis. Lägger mycket mer pengar på saker än inredning - minimal IKEA inredning i övrigt, han ändå bara sover i sitt rum.

  • Griseknoen35

    Vi har fototapeter som fondvägg (1 vägg- 800kr) och övriga väggar målade, lagt in parkett, köpt bra sängar samt bra förvaring för leksaker och kläder. Sängarna är av bättre kvalité och märke medan förvaringen är Ikea garderober och annan förvaring för leksakerna. Just tavlor, planscher osv köper vi inte- känns lite onödigt men just säng och förvaring har vi sett som prioriterat. Lättare att både hitta och leka i ett städat och sorterat rum. Vi lägger Dock mycket pengar på playmobil, lego, briotåg och Barbie. Har även köpt mattor på Ikea och rusta att ha på golven, blir mer ombonat och skyddar golven. Vi har även inrett så att rummen passar upp i tonåren, bara att byta innehållet i garderob och förvaring så slår man ut det på ca 10 år så är har inte rummen kostat några enorma summor så är mer leksaker som byts ut oftare som är det som kostar mest.

  • Physalis

    Hur gammalt barn? är det barnet som vill ha postern? och isåfall hur länge har barnet vela ha postern?


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Pengar på barnrummet?