• Anonym (Sara)

Förändrad mens efter graviditet?

Är det normalt att få förändrad mens efter en graviditet, jag har blött betydligt mindre och färre dagar vid mens dom senaste åren efter graviditeten har ni också lagt märke till detta, hur förändrades eran mens?

• Svar på tråden Förändrad mens efter graviditet?
  • Anonym (K)

Den kan absolut förändras. Själv blöder jag mycket mer än innan jag blev gravid men har börjat använda p-ring som minskar blödningen, tack och lov! Jag känner även av äl väldigt tydligt efter mina graviditeter vilket jag inte gjorde alls innan jag blev gravid första gången.

• Anonym (Sara)
    Anonym (K) skrev 2017-06-19 20:03:30 följande:

Den kan absolut förändras. Själv blöder jag mycket mer än innan jag blev gravid men har börjat använda p-ring som minskar blödningen, tack och lov! Jag känner även av äl väldigt tydligt efter mina graviditeter vilket jag inte gjorde alls innan jag blev gravid första gången.

Jag blöder mycket mindre är lite orolig
  • GAndrea

Skrev om det i en annan tråd.

Jag gick från väldigt regelbunden 28 dagar +/- 0.4 till 32 dagar +/- 4.7!! Blöder jättemycket, men knappt mensvärk. Kan blöda genom nattampong på 2-3 timmar.

Min dotter är 7 månader och nu i månadsskiftet blir min 6e cykel...

• Anonym (Sara)
    GAndrea skrev 2017-06-20 18:52:26 följande:

Skrev om det i en annan tråd.

Jag gick från väldigt regelbunden 28 dagar +/- 0.4 till 32 dagar +/- 4.7!! Blöder jättemycket, men knappt mensvärk. Kan blöda genom nattampong på 2-3 timmar.

Min dotter är 7 månader och nu i månadsskiftet blir min 6e cykel...

Så va det innan jag blev gravid att jag blödde jätte mycket men nu räcker det nästan med trosskydd...
  • Anonym (Hm)

Fått min andra mens sedan sonen föddes för 7 månader sedan. Innan var den kort och jag klarade mig med trosskydd. Nu har jag mens i 7dgr och behöver byta binda ofta!

• Anonym (Sara)
    Anonym (Hm) skrev 2017-06-20 19:22:42 följande:

Fått min andra mens sedan sonen föddes för 7 månader sedan. Innan var den kort och jag klarade mig med trosskydd. Nu har jag mens i 7dgr och behöver byta binda ofta!

Ok det verkar bli tvärtemot vad man hade då
  • fluu

Min mens har förändrats en hel del över åren. Från det att jag fick mens till att jag blev gravid andra gången kunde man ställa klockan efter mensen. Efter andra graviditeten blev menscykeln kortare och jag blödde mindre, sedan mer med kopparspiralen, sedan mindre igen och oregelbunden utan preventivmedel, sedan ingen mens alls med annat preventivmedel och nu är menscykeln lika lång som den var innan graviditeterna, men jag blöder lite och kort. Mensen kan påverkas av mycket.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Förändrad mens efter graviditet?