• Anonym (X)

Gravid trots Endometrios?

Jag funderar på barn men har Endometrios. Är det svårt att bli gravid med den sjukdomen? Har nån av er blivit gravid trots Endometrios

• Svar på tråden Gravid trots Endometrios?
  • Snuttis2

Har endometrios!

Försökte i ca 9 mån blev gravid men fick missfall, försökte ca 6 mån till innan smärtproblematiken blev så påtaglig att vi fick be om hjälp. Blev ordentligt utredda och fick rek ivf ! Dels för att jag inte skulle bli sämre o dels för att jag har lite gränsvärden på äggreserven.

Gravid igen på första ivf men MA!

Nu gravid på tredje ivf och i v 34 : )

Endometrios kan försvåra om det sitter tokigt till, men det behöver inte vara ett problem !

• Snuttis2

Har endometrios!

Försökte i ca 9 mån blev gravid men fick missfall, försökte ca 6 mån till innan smärtproblematiken blev så påtaglig att vi fick be om hjälp. Blev ordentligt utredda och fick rek ivf ! Dels för att jag inte skulle bli sämre o dels för att jag har lite gränsvärden på äggreserven.

Gravid igen på första ivf men MA!

Nu gravid på tredje ivf och i v 34 : )

Endometrios kan försvåra om det sitter tokigt till, men det behöver inte vara ett problem !

• Anonym (Det går)

Alla med endometrios har inte svårt att bli gravid men endometrios kan göra det svårare.
    Jag har svår endometrios men blivit gravid på första försöket. Har tyvärr jobbiga graviditet med mycket värk från min endometrios.

• Anonym (Endo)

Jag har endo. Men det upptäcktes efter graviditeten. Jag blev oplanerat gravid, enda gången jag varit gravid. Jag har ett barn och kan ej få fler p g a endon.

• Anonym (Tre)

Här har du en trebarnsmamma med endo :)

• Anonym (X)
    Anonym (Endo) skrev 2017-06-19 21:28:28 följande:

Jag har endo. Men det upptäcktes efter graviditeten. Jag blev oplanerat gravid, enda gången jag varit gravid. Jag har ett barn och kan ej få fler p g a endon.

Varför kan du inte få fler?
  • Anonym (X)
    Anonym (Tre) skrev 2017-06-19 21:58:53 följande:

Här har du en trebarnsmamma med endo :)

Hur gammal var du när du fick sista barnet?
  • Anonym (Tre)
    Anonym (X) skrev 2017-06-19 22:14:18 följande:

Hur gammal var du när du fick sista barnet?

Precis fyllda 25.
  • Anonym (Endo)
    Anonym (X) skrev 2017-06-19 22:13:41 följande:

Varför kan du inte få fler?

För att jag har så mycket endo och äggledarna var helt förstörda. Jag har haft extremt mycket endo i hela buken. Att jag ens blev gravid är ett mirakel.
  • Anonym (X)
    Anonym (Endo) skrev 2017-06-19 22:38:41 följande:

För att jag har så mycket endo och äggledarna var helt förstörda. Jag har haft extremt mycket endo i hela buken. Att jag ens blev gravid är ett mirakel.

Okej tog det lång tid att bli gravid? Jag har bara varit gravid en gång o för mig tog det ett år, gjorde abort vilket jag ångrar sjukt mycket idag för jag visste inte heller om endon innan jag blev gravid. Fick smärtorna efter aborten innan dess hade jag aldrig smärtor vid mens o ägglossning
  • Anonym (Endo)
    Anonym (X) skrev 2017-06-19 22:43:39 följande:

Okej tog det lång tid att bli gravid? Jag har bara varit gravid en gång o för mig tog det ett år, gjorde abort vilket jag ångrar sjukt mycket idag för jag visste inte heller om endon innan jag blev gravid. Fick smärtorna efter aborten innan dess hade jag aldrig smärtor vid mens o ägglossning

Nej det tog inte alls lång tid. En månad. Hade använt "säkra perioder" innan i åratal med en kille. Sen tog det slut och träffade denna mya och vips så blev jag gravid. Helt oplanerat men jag blev superglad. Sen försökte vi få en till i flera år men det gick inte.

Beklagar din abort, det går ju aldrig att veta hur det blir i framtiden. Där och då tog du ju förmodligen det bästa beslutet. Lägg ingen skuld på dig för det.

Om du vet att du har endo tror jag att man får förtur till ivf. Är lite osäker på det men kan vara värt att kolla upp där du bor. Har för mig att jag läst det.
  • Anonym (X)
    Anonym (Endo) skrev 2017-06-19 22:58:43 följande:

Nej det tog inte alls lång tid. En månad. Hade använt "säkra perioder" innan i åratal med en kille. Sen tog det slut och träffade denna mya och vips så blev jag gravid. Helt oplanerat men jag blev superglad. Sen försökte vi få en till i flera år men det gick inte.

Beklagar din abort, det går ju aldrig att veta hur det blir i framtiden. Där och då tog du ju förmodligen det bästa beslutet. Lägg ingen skuld på dig för det.

Om du vet att du har endo tror jag att man får förtur till ivf. Är lite osäker på det men kan vara värt att kolla upp där du bor. Har för mig att jag läst det.

Okej, problemet är att jag inte har någon fast partner nu bara.
  • Anonym (Endo)
    Anonym (X) skrev 2017-06-19 23:12:25 följande:

Okej, problemet är att jag inte har någon fast partner nu bara.

Aha okej. Ja då är det ju lite svårare. Hoppas det ordnar sig ändå.
Svar på tråden Gravid trots Endometrios?