• Emmapemma92

Rösta på namn!

Jag är nyfiken på vilka av mina favoritnamn ni gillar bäst - jag vet fortfarande inte vad jag vill att barnet i magen ska heta, är nyfiken på er åsikt. Har gjort omröstningen på en annan sida där man kan rösta på flera alternativ - tänkte att det var mest rättvist. Tack på förhand till alla ni som röstar! {#emotions_dlg.flower}

Pojknamnen: http://www.strawpoll.me/13231895
    Flicknamnen: http://www.strawpoll.me/13231952

• Svar på tråden Rösta på namn!
  • Tow2Mater

Himmel, är alla 'tant- och gubbnamn' tillbaka idag? Sorry TS, jag kunde inte rösta på ett endaste ett, jag tillhör nog fel generation för att kunna uppskatta dessa namn.

• Emmapemma92

Det är lugnt, jag tycker att såna namn är så otroligt fina - tack för att du röstade åtminstone Glad

• Rödtjärnens Anna

Flera fina namn, vill själv ha ett gammalt namn till hen i min mage. Min sambo har föreslagit Salomon eller Sven, men jag har inte fastnat för dessa.

Det stora problemet med gamla namn är det ofta finns personer som hetat namnet som varit "speciella". Jag jobbar inom äldreomsorgen och många av de gamla namnen förknippar jag med jobbiga och krävande boende.

• Emmapemma92

Ja jag förstår dig, har också arbetat med äldre människor, det fanns en hemsk tant där som hette Vera så jag förstår verkligen inte varför det är så populärt som det är, ser inte det fina i det namnet för två öre Tungan ute

De flesta jag arbetade med var födda på 20, 30 och 40-talet, så namn som Anita, Barbro, Berit, Monika, Siv, Ulla, Arne, Bo, Kjell, Leif, Rolf och Stig - namn som jag inte alls gillar haha

• pinoisme

Svårt att väljamellan så många underbart fina namn!

• Anonym (Omg)

Alla namn var riktigt hemska, stackars barn.

• fluu

De flesta namnen är stora favorite, men bäst tycker jag nog om Ernst och Dagar. Kul med någon annan som också har kilometerlånga namnlistor!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Rösta på namn!