• Anonym (Vrål)

Vrålande granne

Jag bor i lägenhet och har problem med en granne som skriker väldigt högt, både dag som natt. Jag har insett att något är fel på henne, det har varit folk från psykiatrin antagligen som försökt få tag på henne.

Men vad ska man göra egentligen? Hon stör helt klart med sitt skrikande, men hur ska man formulera det hela?

Jag funderar på att skriva en lapp där jag informerar om att hon stör och kommer anmäla om ho inte slutar.

• Svar på tråden Vrålande granne
  • aldriggjort

Grannungarna skrek som dom vore efterblivna igår morse vid 8 tiden, kan man inte låsa in dom också på psyk?

• Anonym (Man)

Ja anmäl. Till både hyresvärd och sociala myndigheter. Inget att vänta på.

• Anonym (S)

Är hon sjuk lär hon nog inte sluta vråla även fast du skickar en lapp. Klaga hos värden är det bästa.

• Anonym (Vrål)

Nej, det är klart. Tanken var att hon kanske tar emot den hjälp som erbjuds.

Vi bor i bostadsrätt, så det är väl ordföranden man borde kontakta om man ska klaga?

Jag har funderat på om man borde ringa polisen, det låter ibland som någon blir mördad. Hon pratar för sig själv och det verkar som om hon grälar med sig själv också.

Jag tycker det är svårt, det känns som jag vore en gnällkärring bara. Men jag tycker det både är irriterande och ganska obehagligt.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Man) skrev 2017-06-19 22:07:25 följande:
    Ja anmäl. Till både hyresvärd och sociala myndigheter. Inget att vänta på.
    Ja, anmäl.
  • isofija
    Anonym (Vrål) skrev 2017-06-20 08:55:03 följande:

Nej, det är klart. Tanken var att hon kanske tar emot den hjälp som erbjuds.

Vi bor i bostadsrätt, så det är väl ordföranden man borde kontakta om man ska klaga?

Jag har funderat på om man borde ringa polisen, det låter ibland som någon blir mördad. Hon pratar för sig själv och det verkar som om hon grälar med sig själv också.

Jag tycker det är svårt, det känns som jag vore en gnällkärring bara. Men jag tycker det både är irriterande och ganska obehagligt.

Kontakta ordföranden och kom fram till en plan.
    Man kan tvinga folk från bostadsrätter om de stör, men det är en procedur som kräver att den hanteras på rätt sätt. Varningar måste delas ut osv.
    BF februari 2018 (efter 10 månaders försök + 1 MF)
  • Physalis

Har ni ingen störningsjour så ring polisen. Kontakta även värden. Skriv up tid och datum samt hur länge grannen skriker också.

Du kan ju inte "veta" varför hon skriker, bara för att du råkar göra det så att säga. Sen är det upp till dem att göra något åt saken.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vrålande granne