Få bort finnar
Era bästa tips att få bort finnar snabbt?
Fått 5 finnar på vänster kind som kommer tillbaka hela tiden...
Era bästa tips att få bort finnar snabbt?
Fått 5 finnar på vänster kind som kommer tillbaka hela tiden...
Du kan ju satsa på att torka ut dem. Det lättaste knepet är att ta på tandkräm på finnarna och låta det sitta på, när det suttit några timmar kan du torka av det och sätta på en ny klick. Använd det bara (!) på finnarna, inte någon annanstans, då det som sagt är uttorkande. Du kan göra det som en overnight treatment men ha en handduk eller så som du inte är rädd om på kudden.
Sen är tea tree oil också bra för just spot treatment eftersom att det också är uttorkande och bakteriedödande. Jag köpte en flaska från the body shop och testade att ta på min innebrännare som jag hade när jag akut köpte flaskan, och i vanliga fall så hade det tagit mig säkert 1 månad att få bort innebrännaren, men tea tree oil påskyndade processen aningen så att innebrännaren blev stor och spänd och ond dagen efter, jag fortsatte att ta på med jämna mellanrum, och inom veckan så hade jag faktiskt lyckats få bukt på fanstyget. Flaskan från tbs är dock inte bara tea tree oil utan innehåller även alcohol denat som är en väldigt uttorkande alkohol = vilket är bra, för det är meningen att du ska torka ut finnarna. Men återigen, ta inte på denna produkt heller på något annat än just finnar eller innebrännare.
Äppelcidervinäger är också en all around produkt, testa att dutta på det med jämna mellanrum om du inte vill gå runt med tandkräm i ansiktet i dagens ljus.
Men har du tandkräm hemma så ta på det, och försök att inte pilla på eller klämma finnarna. Om de blir vita kan du ta en varm dusch för att öppna upp porerna och sedan kan du klämma den - så får du ut allt.
Lycka till!