Svårt att få en bra relation till bonus
Jag behöver lite tips på hur man får en bra relation till sin partners barn.
Tycker att jag försökt med det mesta men hon är så svår och avvisande.
Jag har själv barn, det skiljer ett år mellan dem men det här året ändrade bonusens mamma veckor så barnen är här omlott. Förra året var det bättre när de var här samtidigt för då var hela familjen med på allt. Nu när mitt barn är här gör vi saker tillsammans. Det kan vara allt ifrån ett besök på biblioteket till en veckas utlandssemester. Försöker erbjuda samma till bonus men hon vill inte fast ändå säger hon till sin mamma att hon aldrig får göra samma saker som mitt barn.
När jag är själv hemma med bonusen stänger hon in sig på sitt rum och svarar knappt på tilltal. Ber jag henne att städa undan saker hon slängt omkring sig, ta ner smutstvätten till badrummet, ställa sin disk i diskmaskinen mm tycker hon att jag är världens elakaste och pratar inte med mig på minst ett par dagar. Hon är snart 8 år så det är fullt rimligt att hon ska klara av sådana här enkla saker.
Jag orkar inte hålla på och truga henne mer (hennes pappa har sagt att jag borde sluta ställa krav och istället bara låta henne vara men då blir resultatet att hon bara stökar ner och är otrevlig. Ställer samma krav på mitt barn som är yngre) men när hon är här vill jag kunna hitta på saker och inte bara sitta fast i huset för att hon inte vill göra något.
När hennes pappa jobbar och skolan är slut är vi själva och nu när det är sommarlov är jag med henne en hel vecka, hela dagarna. Vi har gemensamt barn som jag är föräldraledig med så jag vill gärna komma ut lite. Typ djurparker, Liseberg, lekland, stranden mm men de veckor bonus är här blir det bara att vara inne för att hon inte vill något. Jag vet inte hur jag ska göra för jag kan inte tvinga henne att vilja umgås med mig men samtidigt känner jag mig fängslad här hemma om jag ska anpassa mig efter henne hela tiden.