• Johanna reporter SR

Föda i sommar?

Hej, Jag jobbar som reporter på P4 Stockholm, Sveriges radio och skulle vilja komma i kontakt med någon/några som väntar barn och ska föda under senare delen av sommaren för en eventuell intervju. Jag jobbar med inslag om hur det ser ut på förlossningsmottagningarna i länet nu i sommar och vill gärna se det från "vårdtagarens" sida. Allt gott! Mvh, Johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-20 13:50
    Eftersom jag jobbar för P4 Stockholm är det alltså dig som ska föda just i Stockholm som jag vill komma i kontakt med.
  • Svar på tråden Föda i sommar?
  • Åza

Hej! Jag är beräknad till 28:e juni. Kanske inte riktigt slutet/senare delen av sommaren.

Men jag är själv väldigt nyfiken på vart jag får föda dotter nr 2! Fick våran första dotter för 3,5 år sedan och då knep vi sista stockholmsplatsen (ej på sjukhuset vi valt) och fick usel hjälp, ingen trodde på oss.. var lämnade själva på förlossningen under i princip hela vistelsen (som visserligen inte var lång) för som förstföderska ska det ju "ta 12 timmar minst"! Tog 4,5 timme från första värk hemma till ute på bb.

Så lite nervöst denna gång!

Jag finns på azapersson@gmail.com om det är intressant!

• Misscaswell

Jag ska föda i sthlm, men förhoppningsvis hemma om allt går bra - eftersom det känns tryggare än att föda på sjukhus i nuläget. Vet inte om det kan vara ett intressant perspektiv?

Svar på tråden Föda i sommar?