• Anonym (Lo)

Inga vänner att bjuda på bröllop :( pinsamt

Nu har sambon inte friat än , men den dagen han gör det står jag inför nåt underbart men också jobbigt :( Har liksom inga nära tjej kompisar. Har 2 underbara kilKompisar. Men jag har inga nära tjej kompisar förutom kollegor (kan man bjuda kollegor) det som jag tycker är jobbigt är att det kommer bli så uppenbart att jag inte har nån :( nån som känner igen sig? Vad göra :( ? Mår verkligen dåligt över detta

• Svar på tråden Inga vänner att bjuda på bröllop :( pinsamt
  • Anonym (Sofie)

Så kommer det vara för mig också. Har dock en syster, men det är uppenbart att jag skulle välja henne pga att hon är enda alternativet.

Bröllopet är ju inte till för att jämföra kompisar. Det är sorgligt att vuxna tänker så, och att det ska spela roll.

Strunt i det, TS. Ha du en fin dag med din man bara när den dagen kommer!

• Dixie

Har ni pratat om vilken typ av bröllop ni vill ha? Bara för att man gifter sig betyder ju inte det automatiskt stort kyrkobröllop med 100 häaster!

• fluu

Grejen med bröllop är ju att man kan göra precis som man vill. Man kan ju också köra att bara bjuda familj och inga vänner , eller tvärtom. Vi hade bara vänner på vårt bröllop.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Annat bröllop)

Men välj ett bröllop/vigsel som passar er! Prata om det när det blir dags. Fly landet till ett drive-in- bröllop, eller ett romantiskt land långt bort. Ett par vittnen bara.

Vi valde att ha en borglig vigsel endast med våra föräldrar och våra barn för att sedan dra iväg själva 2 dygn. Inga andra visste om det, kändes för oss rätt och spännande!

• kriselikris

Men du har ju kompisar - killkompisarna! Underbara kallar du dem dessutom. Låter ju toppenbra.

Om du känner att du vill ha fler kompisar (inte bara för bröllopet skull utan över huvud taget) har du ju tid på dig att vara social nu. Bjud hem nån av de där tjejerna på jobbet du tycker om, vettja!

• Anonym (jagmed)

Jag har inte heller några tjejkompisar och funderar också mycket på det här :(

Jag vill inte gifta mig borgeligt utan jag  har alltid drömt om ett kyrkbröllop, och det är som du säger, då blir det så uppenbart att man är så ensam.. :/
    Så har tyvärr inget bra råd att ge, utan ville mer bara säga att du är inte ensam!

• Famous

Man kan gifta sig i kyrkan utan vänner o familj.

Vi gifte oss med bara våra barn och vittnen( som dock var svåger och svägerska) som var närvarande. I en liten vacker kyrka och vi hade en man som spelade musik på piano.

Sen bjöd vi på trerätters middag. De visste inget innan utan vi sa de skulle klä upp sig för en lite finare restaurang och det blev hellyckat. De tog spontant med sig ungarna hem över natten så det blev superbra :).

Har aldrig velat ha ett stort bröllop med pompa och ståt och efter jag pratat med mamma om att vi kanske ville gifta oss utan set och hon förstod så gjorde vi så. Ville ändå få bekräftat att hon var ok med det. Lite speciellt annars när ens barn gifter sig.

Är din sambo tillfreds med dina manliga vänner så bjud dem såklart! Tycker du om dina kollegor så bjud dem du synkar med. Det blir det säkert uppskattat :) Jag har flera kollegor jag lätt hade bjudit om jag gjort om det fast med gäster.

• Anonym (S)

Jag hade inte heller några vänner att bjuda på vårt bröllop. Men vi var från början överens om att enbart ha våra familjer närvarande så det löste sig ändå. Vi har lika många syskon så syskonen och deras respektive blev bjudna samt våra föräldrar och våra barn. Totalt 30 personer.

Det blev inget jättestort bröllop men det var så vi ville ha det. Gifta blev vi ändå :)

• Anonym (Lo)
    Anonym (jagmed) skrev 2017-06-21 13:46:31 följande:

Jag har inte heller några tjejkompisar och funderar också mycket på det här :(

Jag vill inte gifta mig borgeligt utan jag  har alltid drömt om ett kyrkbröllop, och det är som du säger, då blir det så uppenbart att man är så ensam.. :/

Så har tyvärr inget bra råd att ge, utan ville mer bara säga att du är inte ensam!

Å jag trodde jag var ensamast i världen :( Hur gammal är du?
  • Anonym (EA)

Ni är inte ensamma. Bry er inte om vad andra tycker! 1 vän eller 13? Vem bryr sig. Vill ni gifta er i kyrkan så kör på bara :)

Kram på er

Svar på tråden Inga vänner att bjuda på bröllop :( pinsamt